Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 4 lat temu
Posty: 3 akkkkk
14 paź 2013 - 21:12:52
Specjalizacja: Hematolog
Płeć: kobieta
Wiek: 19
Czy na coś choruję: tak
Czy na coś choruję - komentarz
Colitis ulcerosa
Czy przyjmuję jakieś leki: tak
Czy przyjmuję jakieś leki - komentarz
Encorton, Ferrum , Asamax, Polprazol
Do tej pory przechodziłem/am jakieś poważniejsze choroby, które mogłyby mieć tutaj znaczenie: tak
Do tej pory przechodziłem/am jakieś poważniejsze choroby, które mogłyby mieć tutaj znaczenie - komentarz
Colitis Ulcerosa
Jakie to są dolegliwości:
Witam serdecznie !
Mam pytanie dotyczące wyników morfologii ,a dokładniej o poziom wapnia. Od miesiąca przyjmuję sterydy. Zaczynałam od podawanego w szpitalu dożylnie corhydronu, następnie przeszłam na encorton (od 50mg , aktualnie 20mg). Z tego co wiem , sterydy mogą powodować hipokaliemię, dlatego wczoraj zrobiłam badania kontrolne jednak u mnie poziom wapnia wyszedł nieco za wysoki -2.6 mmol/L (przy normie laboratoryjnej w wykonywanej pracowni 2.2-2.5). Czy przy stosowaniu dużych dawek sterydów dosyć spory poziom wapnia powinien budzić niepokój czy raczej nie ma się czym przejmować ?
Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
14 paź 2013 - 23:03:35
poziom wapnia jest przy górnej granicy normy, w zasadzie to dobrze, bo świadczy o tym że (przynajmniej jak na razie) encorton nie powoduje u Ciebie hipokalcemii, moim zdaniem nie trzeba się tym martwić, nie oznacza to że jest jakaś inna choroba która podnosi poziom wapnia Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.