Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 m4tek
12 cze 2011 - 20:03:27
Witam. Zrobiłem ostatnio USG jamy brzusznej, i pani doktor która je robiła, powiedziała, że są jakieś małe zwapnienia, i że niby po zapaleniu trzustki. Tylko mam do tego problem, ze stolcami, że po spłukaniu wodą, widać na powierzchni jakby taki śluz, i takie małe banieczki, i nie bardzo wiadomo czy to jest tłuszcz. Poziom amylazy w krwi i w moczu jest dobry, tylko trójglicerydy wyraźnie podwyższone, i czy to możliwe, że przez to trzustka sobie nie radzi? Piłem alkohol, tak powiedzmy ze 3 piwa tygodniowo, no i kilka razy w roku wódkę. Tylko ta trzustka mnie nie boli i to wydaje się dziwne. Czy to możliwe, że jest to przewlekłe zapalenie? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
12 cze 2011 - 23:34:48
czyli rozumiem że nie przechodziłeś zapalenia trzustki? przynajmniej nie miałeś nigdy zdiagnozowanego?
trudno powiedzieć czy z trzustką jest coś nie tak, wydaje się raczej że jest wydolna (co nie wyklucza zapalenia), ponieważ amylaza jest w normie, lekarz może przepisać leczenie substytucyjne enzymów trzustkowych i jeżeli po nich będzie poprawa to może faktycznie to jest niedomoga trzustki, ale trudno to powiedzieć
a jakieś inne badania miałeś robione?
ogólnie to jedyne co ci dolega to właśnie te stolce? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 m4tek
13 cze 2011 - 10:11:45
no tak, nie odczuwam bólu. Tylko te zwapnienia wyglądają podejrzanie chyba. No i te trójglicerydy, możliwe, że to tym spowodowane? Ale czuje się dobrze. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
13 cze 2011 - 13:20:26
wyraźnie podwyższone trójglicerydy także wymagają interwencji (aktywność fizyczna, dieta, może leki), ponieważ w dłuższej perspektywie czasu przyczynia się to do rozwoju miażdżycy
najczęstszą przyczyną zapalenia trzustki jest nadużywanie alkoholu, jednak trójglicerydy czy ogólnie zaburzenia lipidowe także mogą mieć tutaj istotne znaczenie, to również powinien wziąć pod uwagę lekarz Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 m4tek
13 cze 2011 - 18:39:10
no własnie dostalem tabletki na trojglicerydy, lipanthyl, ale boje sie, ze moga one jeszcze bardziej zaszkodzic trzustce. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
13 cze 2011 - 19:01:27
no i bardzo dobrze, wydaje mi się że jest to prawidłowe leczenie, powinno pomóc, będziesz widział
dlaczego boisz się że to leczenie może jakoś zaszkodzić? masz jakieś podstawy czy tak po prostu się boisz? leki raczej nie wpływają negatywnie na trzustkę, a te akurat mogą pomóc Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 m4tek
27 cze 2011 - 14:49:26
Okazało się, że poziom trójglicerydów obniżył się z 280 do 120, i cholesterolu ze 199 do 150. Cukier niestety pozostał wysoki, ale spadł ze 108 do 103, jednak teraz jest już w normie.
Czy można zrobić jeszcze jakieś badania na tą trzustkę? Albo co zastosować oprócz diety i enzymów w kapsułkach? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
27 cze 2011 - 16:54:19
jeżeli amylaza jest w normie to chyba nie trzeba innych badań wykonywać, no może lipazę, ale to głównie wtedy gdy amylaza jest podwyższona, może ewentualnie USG warto zrobić kontrolnie za jakiś czas jeżeli lekarz uzna to za konieczne a tak poza tym to chyba nie trzeba się nią zbytnio przejmować
dieta ogólnie zdrowa, unikać tłustych i ciężkostrawnych potraw, papierosów i dużych ilości alkoholu Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 m4tek
27 cze 2011 - 17:07:05
a jest możliwość, że to zwapnienie zniknie? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
27 cze 2011 - 20:43:16
wydaje mi się że raczej te zwapnienia nie znikną ale same zwapnienia nie są w żaden sposób groźne, mogą po prostu być pozostałością po jakimś procesie (np. zapalnym) toczącym się w danym miejscu, a same w sobie nie są groźne
u człowieka fizjologicznie w niektórych częściach ciała z wiekiem pojawiają się zwapnienia Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.