Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 11 inga00022
18 lip 2013 - 14:53:27
Specjalizacja: Gastrolog
Płeć: kobieta
Wiek: 25
Czy na coś choruję: tak
Czy na coś choruję - komentarz
- przewlekłe zapalenie błony śluzowej żołądka
Czy przyjmuję jakieś leki: tak
Czy przyjmuję jakieś leki - komentarz
Rano:

- Bibloc 2,5 mg 1x1
- Nolpaza 0,25 mg 1x1 lub Controloc
- Euthyrox N 25 1x1
- Capivit A+E 1x1
Do tej pory przechodziłem/am jakieś poważniejsze choroby, które mogłyby mieć tutaj znaczenie: tak
Do tej pory przechodziłem/am jakieś poważniejsze choroby, które mogłyby mieć tutaj znaczenie - komentarz
Z wyników gastroskopii wyszło, że mam Przewlekłe zapalenie błony śluzowej żołądka oraz pojedyńczą nadżerkę 4 mm nad linią graniczną "Z"

- nadciśnienie napadowe.
Jednorazowy skok ciśnienia: 220/140, bardzo przyspieszony puls bolący na ręce.
Jakie to są dolegliwości:
Nieregularna praca serca, kołatanie.
Od jak dawna się pojawiają:
pojawiają się od dłuższego czasu kiedy biorę lek Bibloc, jednak kołatania miałam już przedtem. Na początku brania leku Bibloc nie miewałam nieregularnej czynności serca.
Jak często się pojawiają? Gdzie dokładnie się lokalizują?
Pojawiają się prawie codziennie. Lokalizują się jakby pod sercem, w sercu.
Jakie badania do tej pory były wykonywane?
- poziom cukru - prawidłowy,
- usg jamy brzusznej - prawidłowe,
- Helicobacter pyroli (wynik niejednoznaczny, wynik dodatni 1,10 U/ml)
- potas - prawidłowy,
- morfologia długa, rozmaz krwi, profil lipidowy, badanie moczu, OB, kreatynina, Białko C-reaktywne(CRP), TSH-3 generacji - prawidłowe.

- usg tętnic szyjnych - prawidłowe,
- dobowa zbiórka moczu - prawidłowe,
- wyniki wymazu z gardła i z nosa - prawidłowe,
- echo serca - prawidłowe (przedni płatek mitralny nieco pogrubiały , zastawka szczelna, pozostałe zastawki bez uchwytnej patologii, zastawka aortalna trójpłatkowa)
Aorta na poziomie opuszki szerokości 33,2 mm, przekracza wymiar lewego. (wymiar poprzeczny aorty powyżej opuszki 29-30 mm.

- ekg serca - prawidłowe,

- badanie krwi: testosteron - prawidłowy, DHEA-S - nie prawidłowe. 422,7 ug/dl
NORMA: 35-350 ug/dl
Prolaktyna - prawidłowe.

- gastroskopia - przełyk bez zmian, nad linią graniczną "Z" pojedyńcza nadżerka 4 mm.
Żołądek - błona śluzowa zmieniona zapalnie.
W jeziorku treść śluzowa.

- Badanie histopatologiczna:
1. Gastritis chronica superficialis. (antrum)
2. Gastritis chronica superficialis. (kąt żołądka)
3. Gastritis chronica superficialis. (trzon)
Jakie było dotychczas leczenie?
Bibloc 2,5 mg - 1x1
Afobram 0,25 mg 1x1 - doraźnie
Controloc 1x1
Euthyrox 1x1
Capivit A+E 1x1

Jakie leki i z jakiego powodu były stosowane?
Lek Bibloc i Afobam jest stosowany z powodu częstego kłucia serca i w okolicach serca oraz wzrostu ciśnienia tętniczego w sytuacjach stresowych.
Kiedy to było? Jak długo trwało leczenie i czy była jakaś poprawa po leczeniu?
Cały czas biorę lek Bibloc 1x1 2,5 mg
Czasem biorę Bibloc 2x1

Początkowo kiedy brałam leki Bibloc oraz Afobam była znaczna poprawa. Jednak ostatnio zauważyłam częstą nieregularną pracę serca. Afobam - ostawiłam.
Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
18 lip 2013 - 15:41:39
a czy nie jesteś przypadkiem osobą która nadmiernie przejmuje się swoim zdrowiem i nadmiernie boi się o swoje serce? bo to może mieć znaczenie
również żołądek może dawać dolegliwości bólowe mniej więcej w tej okolic co serce, to również warto mieć na uwadze
generalnie sprawa jest dla lekarza rodzinnego, ewentualnie jeżeli ten stwierdzi ku temu podstawy to może skierować Cię do kardiologa, jeżeli EKG wychodzi prawidłowo to można jeszcze wykonać Holter EKG czyli całodobowy pomiar EKG, jeżeli byłyby faktycznie przez ten czas jakieś zaburzenia to powinny zostać one wykryte, jednak jest duże prawdopodobieństwo że to tylko takie Twoje wrażenie nierównej pracy serca Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 11 inga00022
18 lip 2013 - 16:15:41
Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Holter EKG czyli całodobowy pomiar EKG był również wykonany. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
18 lip 2013 - 19:42:44
i co? wyszło coś w tym Holterze? bo jeżeli nic konkretnego pomimo że odczuwałaś nierówne bicia serca, to nie sądzę aby coś na prawdę się działo, poza tym piszesz, że Afobam pomagał, a to nie jest lek bezpośrednio normalizujący akcję serca, ale właśnie działający przeciwlękowo, więc jeżeli po nim była poprawa to wskazuje to właśnie na jakieś nerwicowe przyczyny Twoich dolegliwości Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 11 inga00022
20 lip 2013 - 16:10:25
W Holterze wyszło niby wszystko dobrze, jak byłam w szpitalu na badaniach, ale wydaje mi się, że ten holter był zepsuty ...
Teraz po mimo tego, iż biorę lek Bibloc oraz Afobam miewam duszności oraz uczucie ścisku na gardle. Czy to może być spowodowane tym, że w gastroskopii wyszło, że mam przewlekłe zapalenie błony śluzowej żołądka ? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
20 lip 2013 - 18:05:49
myślę że żołądek może dawać dolegliwolści bólowe w lewym podżebrzu, pod mostkiem, ewentualnie trochę wyżej, natomiast co do ścisku w gardle samo zapalenie żołądka raczej tego nie powoduje, no chyba że dołącza się refluks żołądkowo-przełykowy
jednak najbardziej prawdopodobna przyczyną takiego ścisku w gardle czy też uczucia duszności przy prawidłowych badaniach są zaburzenia nerwicowe Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 11 inga00022
20 lip 2013 - 20:59:33
Rozumiem, oprócz przewlekłego zapalenia błony śluzowej żołądka mam także nad linią graniczną \"Z\" pojedyńczą nadżerkę 4 mm.
W takim razie, jeżeli Doktor uważa, że te objawy są spowodowane zaburzeniami na tle nerwowym to co mi Doktor radzi w tej sytuacji? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
21 lip 2013 - 18:11:52
przede wszystkim starać się kontrolować nerwy i stres, wiem że łatwo to powiedzieć ale nie zawsze da się z tym tak łatwo poradzić, ale trzeba próbować
na pewno nie wsłuchiwać się w swoje serce i nie przejmować jakimkolwiek drobnym objawem, bo to tylko potęguje lęk i może nasilać dolegliwości, dodatkowo można stosować leki przeciwlękowe takie właśnie jak Afobam ewentualnie coś słabszego, bo Afobam jest bardzo silny, oczywiście tylko doraźnie gdy dolegliwości są silne i towarzyszy im lęk, na co dzień lekarz może przepisać inny lek przeciwlękowy, jeżeli oczywiście jest taka potrzeba Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 11 inga00022
21 lip 2013 - 20:00:10
Skoki ciśnienia także mogą być spowodowane nerwami?
Dziękuję z odpowiedź. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
21 lip 2013 - 20:13:40
mogą i zdarza się to dość często, chociaż nie twierdzę że jest tak zawsze, bo tutaj trzeba wziąć pod uwagę różne możliwości, ale stres, nerwy, napięcie, lęk jak najbardziej mogą powodować wzrost ciśnienia tętniczego Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
21 lip 2013 - 20:29:52
tak, skoki ciśnienia tętniczego mogą być spowodowane nerwami, często na izbie przyjęć przy skokach ciśnienia stosuje się relanium albo podobne leki w celu obniżenia ciśnienia tętniczego, właśnie dlatego że mają one dizałanie uspokajające Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 11 inga00022
22 lip 2013 - 10:57:27
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.