Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
16 kwi 2009 - 11:46:38
Witam, mam problem ponad miesiąc temu trafiłam na izbę przyjęć, bo na treningu zgioło mi się kolano do wewnątrz. Zrobiono mi rtg stawu kolanowego z czego wynikało że nastąpiło uszkodzenie fragmentu blaszki zewnętrznej kłykcia bocznego kości udowej. Zrobiono mi punkcje bo miałam krwiaka. Następne tygodnie wyglądały tak samo, orteza, potem gips, znowu orteza w czasie tego miesiąca miałam robioną punkcje jeszcze dwa razy bo miałam krwiaka. Później zrobił mi się wysięk w kolanie. Kolano nie boli, ale nie umiem go zginać całkowicie. Chciałabym już iść do pracy, ale lekarz zalecił leżenie. Nie znam się na tym więc nie wiem jak to się może dalej potoczyć? Co zrobić by nie było kolejnej punkcji, jak pozbyć się opuchlizny bez punkcji? Odpowiedz Cytuj
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
16 kwi 2009 - 17:18:19
Ogólnie mówiąc skręcone stawy goją się gorzej niż złamania. Po złamaniu kość zrasta się i w miejscu wcześniejszego uszkodzenia jest mocniejsza niż przed urazem. Inaczej jest ze skręceniami stawów. Na ich całkowite wygojenie trzeba miesięcy. Ważne jest aby w tym czasie nie nadwyrężać stawu, oszczędzać go, inaczej może dochodzić w przyszłości do o wiele łatwiejszych kontuzji. Nie broń się za wszelką cenę przed punkcjami czy też drenażem. Jeśli są one konieczne trzeba je wykonać, inaczej może dochodzić do zwyrodnienia stawów. Możesz natomiast zmniejszać opuchliznę stosując maści przeciwzapalne takie jak Fastum, Ketonal itp albo stosując okłady z Altacetu dostępnego w tabletkach lub w żelu. Odpowiedz Cytuj
17 kwi 2009 - 09:14:20