Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 4 lat temu
Posty: 9 Sara28
12 cze 2013 - 13:51:52
Specjalizacja: Endokrynolog
Płeć: kobieta
Wiek: 19
Czy na coś choruję: tak
Czy na coś choruję - komentarz
Omdlenia wazowagalne, astma
Czy przyjmuję jakieś leki: tak
Czy przyjmuję jakieś leki - komentarz
Fostex, Sedam
Do tej pory przechodziłem/am jakieś poważniejsze choroby, które mogłyby mieć tutaj znaczenie: nie
Jakie to są dolegliwości:
Mam podwyższony poziom testosteronu i mimo stosowania leków nie ma poprawy. Brałam Diane-35, mam nadal nieregularne miesiączki, nadmierne owłosienie, poziom testosteronu - 83 ng/dl. Dlaczego mimo brania leków poziom hormonów nie zmniejszył się?
Jakie badania do tej pory były wykonywane?
Badania krwi.
Jakie były wyniki wykonanych badań?
83 ng/dl
Jakie było dotychczas leczenie?
Hormonalne
Jakie leki i z jakiego powodu były stosowane?
Lek Diane-35
Kiedy to było? Jak długo trwało leczenie i czy była jakaś poprawa po leczeniu?
6 miesięcy. Nie ma żadnej poprawy.
Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
12 cze 2013 - 15:07:46
a wiadomo co jest przyczyną tego wysokiego poziomu testosteronu?
czy byłaś diagnozowana poza kątem zespołu policystycznych jajników (PCO)? bo jest to dość częsta przyczyna podwyższonego poziomu hormonów męskich u kobiet i podobnych do Twoich objawów?
endokrynolog albo ginekolog wspominali coś o zespole policystycznych jajników? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 4 lat temu
Posty: 9 Sara28
12 cze 2013 - 20:06:49
Nie wiadomo co jest przyczyną. Nie wiem, czy mam zespół policystycznych jajników, ponieważ nie byłam badana pod tym kątem. Czy jeżeli miałabym ten zespół, to zawsze będę miała podwyższony poziom testosteronu? Czy taki wysoki poziom może prowadzić za sobą jakieś dalsze zmiany? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
12 cze 2013 - 23:41:20
przede wszystkim trzeba ustalić przyczynę wysokiego poziomu testosteronu, to już jest zadanie dla Twojego endokrynologa, ewentualnie ginekologa, jeżeli przyczyną jest zespół policystycznych jajników, to wiąże się to z kilkoma istotnymi zaburzeniami ogólnoustrojowymi, które w razie potrzeby powinny być korygowane (otyłość, insulinooporność, androgenizacja, zaburzenia miesiączkowania), całkowicie raczej ciężko będzie się pozbyć problemu, ale leki mogą niwelować objawy, ale tak jak pisałem wcześniej, najważniejsza jest dobrze postawiona diagnoza Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 4 lat temu
Posty: 9 Sara28
13 cze 2013 - 13:01:15
A czy te leki były źle dobrane, skoro nie pomogły? Czy potrzebuję silniejszych? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
13 cze 2013 - 14:58:09
nie zawsze udaje się trafić z lekiem, tak to już jest że każdy organizm reaguje trochę inaczej na różne leki, nie zawsze to jest do przewidzenia, poza tym nie wiem dokładnie co u Ciebie zdiagnozowali lekarze, jaka jest przyczyna wysokiego testosteronu, bo to jest najważniejsze, dopiero później dobiera się odpowiednie leczenie Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.