Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 michu8888
29 gru 2010 - 18:08:21
Witam serdecznie

Pozwolę sobie zadać pytanie w imieniu mojej narzeczonej. Problem polega na tym, że narzeczona jest stale niewyspana i senna pomimo odpowiedniej ilości snu i prawidłowej diety. Muszę dodać, iż taki stan powtarza się co roku jesienią i zimą, ale w tym roku problem się nasilił.

Lekarz zalecił podstawowe badania krwi i moczu + badanie tarczycy, poziomu żelaza i TIBC.

Wszystko wypadło w normie oprócz wysokiego poziomu TIBC (przy normalnym poziomie żelaza).

Doktor stwierdził, że narzeczona jest metopatką (co akurat się zgadza) i zalecił brać żelazo. Trochę nas to zdziwiło z uwagi na wysoki (bliski górnej granicy) poziom żelaza. Wyczytałem jednak, że wysokie TIBC przy normalnym żelazie spowodowane jest stosowaniem antykoncepcji hormonalnej (narzeczona stosuje Cilest). Skontaktowaliśmy się więc z Panią Ginekolog, która zaproponowała odstawić tabletki na 2 miesiące.

Moje pytanie brzmi:
Czy znają Państwo inne przyczyny senności?
Czy podwyższony poziom TIBC może mieć inną przyczynę i czy może powodować senność?
Czy warto brać żelazo w takiej sytuacji? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
29 gru 2010 - 18:43:10
wysokie TIBC może świadczyć o niedoborze żelaza właśnie, nie sugeruj się badaniem poziomu żelaza we krwi, jest to mało miarodajne badanie, w przeciwieństwie do TIBC, które jeśli jest podwyższone może wskazywać właśnie na niedobór żelaza w organizmie, dlatego warto brać żelazo w tym wypadku, inną możliwą przyczyną TIBC jest także antykoncepcja właśnie i dlatego trudno powiedzieć co w przypadku Twojej kobiety ma najważniejsze znaczenie, ale skoro ginekolog zalecił odstawienie pigułek na jakiś czas to może należy tak właśnie zrobić Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 michu8888
29 gru 2010 - 21:48:45
Wielkie dzięki Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.