Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 777temida
19 lis 2010 - 16:44:17
Witam.
W sierpniu byłam u laryngologa. Miałam powiększone migdałki, zaczerwienione łuki podniebienne i (jak się później dowiedziałam z netu) widoczne grudki chłonne, które brałam za wrzody lub rak smiling smiley. Prócz tego miałam biały nalot na języku, spływającą wydzielinę po tylnej stronie gardła i prawie zawsze nie do końca drożny nos. Gdy przebywałam w bardzo ciepłym pomieszczeniu lub piłam czy jadłam coś gorącego nos niemal całkowicie mi się zatykał. Najgorsze jednak było uczucie duszenia taj jakby coś mi zatykało gardło, ciało obce, jedzenie, gęsta wydzielina- różnie bywało no i nie zawsze, czasem miałam tak kilka dni non stop a nawet tygodnie, czasem dzień tylko kiedy indziej długo było zupełnie bez tego objawu. Czasem miałam wrażenie że boli mnie cała szyja jakby mi napuchła czy obrzękła choć z zewnątrz nic nie było widać. Zdarzyło się że jadłam orzecha włoskiego i kawałek utkwił mi w gardle, bardzo się bałam że się uduszę i długo starałam się go pozbyć: wypluć, łykać, jeść, popijać i dopiero po pewnym czasie udało mi się.
Oto link do tego tematu z gardłem [dooktor.pl]

Po wizycie u laryngologa nie dowiedziałam się co mi dolega jedynie dostałam receptę:

Mycosyst 100mg(Fluconazolum)-1x1
Cipronex 500mg (Ciprofloxacinum)-2x1
Buderhin 50ug 10ml (Budesonidum)-2x2
Flegamina200ml(Bromhexini hydrochloridum)-2x1

Dopiero teraz udało mi się ją wykupić gdyż mam problemy finansowe. W między czasie nic się nie zmieniło w obrazie mojego gardła, wygląda tak samo, są te same objawy, jedynie od kilku dni znacznie nasiliło się uczucie duszenia gardła/przełyku i szyi tzn. czuję jakby coś mi w gardle urosło i to mnie tam dusi, równocześnie czuję ból/duszenie/ucisk- nie wiem jak to określić całej szyi tak jak było kilka miesięcy temu tylko 3 razy mocniej. Mogę jeść i pić ale boję się łykać tabletki z uwagi na ten powyższy objaw i "przygodę" z orzechem.

Czy mogę inaczej przyjmować te leki? Chodzi mi o Mycosyst 100mg(Fluconazolum) - czy mogę wysypać proszek z kapsułki i tak go połknąć na łyżeczce wody i czy nie mogę zamienić Cipronex 500mg (Ciprofloxacinum) na lek o tym samym działaniu ale w inne postaci np. zastrzyki czy płyn? Próbowałam Cipronex łykać rozdrobniony ale ma tak okropny smak że miałam odruchy wymiotne. Nie połknę zaś żadnej tabletki nawet gdyby była o połowę mniejsza!

Co robić?
Czy przepisane leki mogę brać jeśli w moczu wykryto bilirubinę small i białko 30 mg, mam też niedokrwistość czy mi nie zaszkodzą, czy powinnam brać je ostrożnie, na co zwracać uwagę gdy będę je brać? Dodam że nie mogłam do tej pory wykonać więcej badań jak mi Pan Arturo radził bo mnie w tej chwili nie stać na to.
Proszę o radę.
Link do wyników badań z lipca
[dooktor.pl] Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
19 lis 2010 - 18:14:40
nie, nie możesz zmieniać postaci leku ani rozbrajać tych kapsułek, musisz je przyjmować w takiej postaci w jakiej są przygotowane, inaczej mogą nie działać właściwie
na pewno nie masz w gardle nic co przeszkadzałoby Ci i uniemożliwiało połykanie tych tabletek, pijesz normalnie i przyjmujesz posiłku, których kęsy są większe niż ta tabletka, jeśli już masz problemy z ich połknięciem to wydaje mi się że są to problemy na tle psychicznym
podejrzewam że jesteś osobą łatwo stresującą się i denerwującą, zwłaszcza swoim zdrowiem, to uczucie ściskana w gardle także może być na tle nerwowym, proponuję o to zapytać lekarza rodzinnego, może przynajmniej na próbę przepisze coś na uspokojenie Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.