Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 6 daisy2810
11 cze 2010 - 18:33:19
Mój tata w poniedziałek miał robione TK z kontrastem (pił go z wodą a potem podali mu tez dożylnie). W czwartek był zrobić ogólne badania krwi i okazało się, że ma bardzo niską hemoglobinę. Czy kontrast mógł wpłynąć na te wyniki? Bardzo się martwimy dlatego, że w niedziele tata miał mieć kolejną chemię, a przy tak niskiej hemoglobinie pewnie będzie przesunięta. Musze dodać, że tata bierze dexamethason, więc dopisuje mu spory apetyt, je warzywa, pije soki warzywne więc teoretycznie nie ma podstaw do pogorszenia się hemoglobiny. Bardzo proszę o odpowiedź. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
12 cze 2010 - 23:28:37
a badanie TK dotyczyło przewodu pokarmowego?
nie wiem dokładnie jaki kontrast dostał Twój tata ale z tego co się orientuję to raczej nie powodują one anemii
może bardziej znaczenie ma chemia którą dostaje Twój tata, jeśli jest to choroba nowotworowa to może ona utrudniać wchłanianie żelaza co także może powodować anemię
jednak ważne są szczegółowe badania krwi (np. morfologia) na podstawie której można stwierdzić przynajmniej w przybliżeniu czym jest spowodowana ta anemia, na przykład przy anemii z niedoboru żelaza zazwyczaj obniżone jest MCV i MCH w morfologii oraz ferrytyna Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.