Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 8 lat temu
Posty: 0 rosita33
08 maj 2010 - 15:43:24
116 nieregularny rytm nadkomorowy.rytm rr jest nieregularny.410 prawogram.414 nieprawidlowy kat osi qrs-t.505 znaczace obnizenie st,
532 niedokrwienie podwsierdziowe sciany bocznej.
moglby by ktos pomoc mi zinterpretowac te wyniki?? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
08 maj 2010 - 16:31:50
a czyje są to wyniki?
w jakim wieku jest ta osoba?
jakie ma objawy?
na co choruje? stosuje jakieś leki?

generalnie z EKG wynika że serce jest w pewnym stopniu niedokrwione, może to wynikać z choroby wieńcowej albo ostrego zespołu wieńcowego

prawogram może świadczyć o przeciążeniu jednej części serca ale także o wielu innych stanach

trudno to wszystko wytłumaczyć, po prostu trzeba wyniki pokazać lekarzowi Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 8 lat temu
Posty: 0 rosita33
09 maj 2010 - 15:41:53
mam 23 lata i wlasnie takie wyniki ekg.objawy:bole w klatce piersiowej ocharakterze dlawicowym,najpierw nasilaly sie podczas wysilku , gwaltownych emocji, ale od jakiegos czsu wystepuja czesciej, wystepuja takze w spoczynkuwystepuje dusznosc, slabosc,towarzyszy uczucie goraca i niekiedy bole glowy i krwawienia.
urodzilam sie z wada serca , cos z zastawkami ale od jakiegos czsu nie milam dolegliwosci, ekg i echo w normie. pod koniec wystapily wyzej opisane dolegliwosci.utrzymuja sie nadal.stosuje leki ale zaledwie od paru tygodni(opisane dolegliwosci mam powyzej pol roku)leki to cital i lerivon.
bylam u kardiologa ,pokazalam wyniki ale nie spyalam o interpretacje wiec nie wiem co lekarz o tym mysli...zlecil echo serca. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
10 maj 2010 - 00:18:12
myślę że trzeba dalszą diagnostykę przeprowadzić, chociażby to echo serca, może coś się wyjaśni, bo jesteś młodą osobą i niedokrwienie serc w takim wieku należy do rzadkości
a Cital i Lerivon to leki przeciwdepresyjne i przeciwlękowe, więc założenie było chyba takie że objawy spowodowane są zaburzeniami psychicznymi Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 8 lat temu
Posty: 0 soldamed
10 maj 2010 - 16:41:35
Bardzo istotne jest jaka dokładnie wada serca była u pana/pani stwierdzona (czy jest jakas dokumentacja medyczna?).
Moim zdaniem wada zastawki (np. niedomykalność zastawki mitralnej/dwudzielnej, wypadanie płatka zastawki) mogą dawać takie objawy i zmiany w EKG. Wady zastawek mogą powodować również przeciążenie lewej bądź prawej części serca i jej powiększenie oraz zmiany w EKG.
Niedokrwienie serca może być spowodowane wadami zastawek (z tego co pamietam szczególnie mitralnej)
Badanie ECHO serca bardzo duzo wniesie w tym przypadku, pozwoli porównać (jezeli wczesniej bylo wykonywane, a mysle ze bylo) czy doszło do nasilenia zmian zastawek.


Kiedy było ostatnie ECHO? Jakie jest ciśnienie tętnicze? O jakich krwawieniach mowa??
Dokładniej na ten temat wypowie się napewno lekarz kardiolog. Czy pan/i wspomniała kardiologowi o wadzie serca??? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 8 lat temu
Posty: 0 rosita33
11 maj 2010 - 12:16:19
dokumentacja medyczna byla,leczylam sie w wrszawie wiele lat temu i obecnie w domu nie mam takiej dokumentacji.moge sie jedynie poiac na tym co rodzice mowia, bo wtedy bylam malym dzieckiem i nie moge tego pamietac zbyt dobrze.
w dziecinstwie mialm echo serca robione ale wim jedynie ze nie bylo dobre.ostnie echo serca mialm robione jakies 3 lata temu i bylo prawidlowe.ekg mialam robione pare tygodni temu i wlasnie wyniki taki jak juz podalam wyzej.to wszystko takie dziwne. ale watpie zeby moje dolegliwosci byly zwiazane ze stresem czy zaburzeniami psychicznymi. leki lerivon i cital biore juz dluzszy czs a poprawy nie ma zadnej.cisnienie krwi 120/60-70.
krwawienia z nosa wystepuja niekiedy.
wspomnialam kardiologowi o wadzie serca.
dziekuje wszystkim za cenne rady. jak bede u kardiologa bede wiedzial o czym wspomniec.. Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.