Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
26 lut 2013 - 00:11:32
~


Witam serdecznie!
Znalazłam się dzisiaj na forum, ponieważ dzisiaj otrzymałam wyniki TSH, które są dla mnie bardzo niepokojące. Zacznę od początku. We wrześniu robiłam USG tarczycy i okazało się,że w lewym płacie tarczycy mam 2 guzki, większy o średnicy 17mm. Zrobiono mi punkcję. Obraz cytologiczny odpowiada wolu guzowatowemu. Rozpoznanie kliniczne: gruczolak. Badanie TSH 2,43. Pani doktor przepisała mi Euthyrox N 50 brałam przez 3 miesiące. Po miesiącu przerwy zrobiłam ponownie badanie na TSH i wynik mnie przeraził poniżej 0,005. Za tydzień mam wizytę u endokrynologa,ale już dzisiaj bardzo się denerwuję dlaczego wynik tak bardzo spadł. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
28 lut 2013 - 14:36:11
Wynik tak bardzo spadł ponieważ przyjmuje Pani Euthyrox, prawdopodobnie w zbyt wysokiej dawce, a on powoduje obniżenie TSH. Teraz endokrynolog musi zadecydować o zmniejszeniu dawki lub o odstawieniu euthyroxu. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
28 lut 2013 - 21:14:34
Udało mi się przyspieszyć wizytę. Właśnie jestem po wizycie u pani endokrynolog. Kiedy zobaczyła moje wyniki TSH 0,005 stwierdziła, że za bardzo spadły. Mam nie brać Euthyrox N 50 a przez 2 tygodnie mam brać proplanolol i zrobić badanie fT4 i zgłosić się do niej za 2 tygodnie. Na koniec podumowała, że bez operacji się nie obędzie. Cała ta wizyta bardzo nie podobała mi się. Co mam o tym sądzić, czy to jest prawidłowe leczenie?
_________________ Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
02 mar 2013 - 10:24:38
Hmm, no na pewno euthyrox trzeba było odstawić, propranolol dostała Pani osłonowo, żeby ten zbyt wysoki poziom hormonów nie spowodował komplikacji. Natomiast co do operacji to nie umiem się wypowiedzieć co do tego czy będzie konieczna. Ale myślę, że jeśli ma Pani wątpliwości to zawsze warto zapytać jeszcze innego specjalistę o zdanie. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
03 mar 2013 - 01:16:22
Właśnie we wtorek mam wizytę u innego endokrynologa. Proplanolol dla mnie jest na uspokojenie bicia serca, ale żadnego leku nie dostałam na tarczycę. Dostałam proplanolol 40mg, ale ja mam niskie ciśnienie chociaż brałam po pół tabletki 2 razy dziennie to musiałam zmiejszyć dawkę do 10mg dziennie, bo ciśnienie miałam trochę dziwne: rano 94/55, a wieczorem 127/50. Nie wiem, czy mogę tak dawkować ten lek czy wogóle nie brać. Dobrze,że dzisiaj nie trzeba było iść do pracy, bo nie byłabym w stanie wyjść z domu. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
03 mar 2013 - 08:40:00
No to fajnie, w takim razie zobaczymy co powie Pani drugi endokrynolog.Nie dostała Pani żadnego leku "na tarczycę" ponieważ u Pani to obniżenie TSH jest wywołane sztucznie przez euthyrox i samo jego odstawienie już jest leczeniem, z każdym dniem gospodarka hormonalna powinna się wyrównywać i powinna Pani czuć się lepiej. Co do propranololu to czy na tych 10 mg czuje się Pani znośnie, zarówno jeśli chodzi o ciśnienie jak i kołatania serca?? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
03 mar 2013 - 11:21:08
Czy gospodarka hormonalna tak długo się wyrównuje? Badanie TSH zrobiłam po miesiącu od momentu odstawienia euthyroxu. Po propranolu dalej mam przyspieszone bicie serca,prawdę mówiąc nie czuję żadnej poprawy,ale biorę lek dopiero kilka dni może faktycznie po 2 tygodniach będzie lepiej.Moje ciśnienie np. dzisiaj 2 godz. po dawce 10mg propranolu 100/60 puls 85. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
03 mar 2013 - 12:39:34
No nie, nie doczytałam, że Pani to badanie zrobiła już miesiąc po odstawieniu leku, myślałam, że bezpośrednio po lub jeszcze w trakcie. W takim razie wydaje mi się, że endokrynolog powinien jednak zapisać Pani lek obniżający poziom hormonów tarczycy, nie umiem powiedzieć dlaczego tego nie zrobił. Zobaczymy co powie drugi lekarz, może on zmodyfikuje leczenie. Proszę napisać po wizycie co i jak, bo sama jestem ciekawa co do zaleceń jeśli chodzi o dalsze leczenie. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
04 mar 2013 - 16:54:00
Jutro wieczorem napiszę co drugi specjalista powie. Dzisiaj zrobiłam dodatkowe badamie fT4 2,76 fT3 9,68. Tak więc przy TSH 0,005 wszystkie wyniki są złe.Co teraz przy tych dodatkowych badaniach można powiedzieć Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
04 mar 2013 - 18:10:39
A w jakich jednostkach są wyniki ft3 i ft4?? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
04 mar 2013 - 19:49:40
FT4 2,76 ng/dl norma: 0,93 - 1,71
FT3 9,68 pg/ml norma: 2,04 - 4,40 Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
04 mar 2013 - 19:52:29
No w takim razie w dalszym ciągu hormonów tarczycy jest za dużo i dlatego TSH jest takie niskie. Wychodzi na to że ma Pani teraz nadczynność tarczycy (stąd Pani dolegliwości) no i konieczne będzie leczenie, ale jakiego typu, czy leki, czy rzeczywiście operacja to już musi ustalić endokrynolog. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
04 mar 2013 - 21:41:00
Jakie są leki w moim przypadku, które nie obniżają ciśnienia? Czy wogóle takie istnieją?Jeśli znowu przepisze mi lekarz leki obniżające ciśnienie to nie wiem jak to przeżyję, bo zazwyczaj dostaję kila takich i potem albo sama zmiejszam dawkę, albo wogóle nie biorę oczywiście powiadamiając o tym lekarza. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
05 mar 2013 - 17:45:41
Nie no są leki konkretnie "przeciwtarczycowe", obniżające stężenie hormonów tarczycowych w przypadku nadczynności i jeśli tylko lekarz uzna za konieczne to może takie Pani zapisać. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
10 mar 2013 - 18:33:13
Witam ponownie. Tym razem trafiłam na świetnego specjalistę. Wizyta trwała ponad godzinę,ale tyle trwa zawsze jeśli jest to pierwsza wizyta. Kolejne po pół godziny. Piszę o tym, ponieważ u poprzedniego lekarza wizyta trwała najdłużej 15 min. Oto pełny opis nowego usg. Płat prawy: wymiary 15*18*57. W całści hypoechogenny niejednorodnie (plamiście). Bez wyraźnego ogniskowania się zmian. W badaniu dopplerowskim bogata sieć naczyniowa. PŁAT LEWY: wymiary- 17*21*47. W całości niejednorodnie (plamiście).W badaniu dopplerowskim bogata sieć naczyniowa. Wbiegunie dolnym lita zmiana nieostro odgraniczona o mieszanej echogeniczności 14.3x14.8x13.8mm - w badaniu dopplerowskim III typ unaczynienia,dogłowowo podobna zmiana 10.2x10.5x9mm Grubość cieśni/mm/ 3.3
ROZPOZNANIE: Obraz może odpowiadać chorobie autoimmunologicznej tarczycy (wariant guzkowy).Zrobiłam już badanie na przeciwciała przeciwtarczycowe, ale czekam na wyniki. Leki, które mam brać to Thiamazole Marek 20mg 1x1 tabletkę, Hepatil 1x1 i Concor 5mg 1xpół tabletki. Za 3 tygodnie do kontroli z wynikami FT3, FT4, ALT, MORFOLOGIA.I jak teraz przedstawia się moja choroba? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
13 mar 2013 - 12:21:22
Mam już wyniki anty-TG 446,40 IU/ml norma 115,00 i anty TPO 287,11 IU/ml norma 5,61 to tak dołączam do poprzedniego postu. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
14 mar 2013 - 21:01:45
Dodatni wynik tych przeciwciał wskazuje rzeczywiście na chorobę autoimmunologiczną. Co prawda przeciwciała anty-TPO są charakterystyczne dla choroby hashimoto, która przebiega raczej z niedoczynnością, ale początkowo można obserwować nadczynność. Dostała Pani leki "przeciwtarczycowe" więc jest to dobre leczenie. teraz trzeba poczekać na kontrolne badania, będzie wiadomo czy dawki są dobre. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 0 maja1561
16 mar 2013 - 00:22:40
A co z tym guzkiem jak wyżej w opisie usg? czy po tym opisie nie trzeba powtórzyć biopsji? Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 5 lat temu
Posty: 8044
Dyżurny lekarz medycyny
magdalenap
17 mar 2013 - 11:04:16
To już endokrynolog musi powiedzieć czy biopsja tych guzków jest konieczna czy nie. Większość takich guzkowych zmian w tarczycy jest niegroźnych i wymaga jedynie obserwacji, ocenia się to na podstawie określonych cech w USG, ale musi to ocenić specjalista, bo ja nie bardzo się na tym znam. Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 2 lat temu
Posty: 1 Joarec1
12 lip 2015 - 15:36:42
Witam, moim problemem również jest tarczyca. Niegdys leczylam sie na niedoczynność później choroba przerodzila sie w nadczynność Gravesa Basedova. Aktualnie biore leki propanolol i thyrozol 10 mg. W zeszlym tygodniu robilam badania TSH które wyszlo poniżej 0,005 i FT 4 w normie. Lekarz prowadzacy kazal zwiekszyc dawke thyrozolu na 2 razy dziennie po 1 tabletce 10 mg. Czy słusznie? Proszę o odpowiedź i pozdrawiam. Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.