Witamy na forum, na którym można odbyć wizytę Online, za darmo! 
Zarejestrowany: 3 lat temu
Posty: 2 agaagnieszka86
24 wrz 2014 - 10:51:45
Specjalizacja: Neurolog
Płeć: kobieta
Wiek: 28
Czy na coś choruję: tak
Czy na coś choruję - komentarz
Dyskopatia kręgosłupa odc. szyjny i piersiowy
Dehydratacja odc. szyjny i piersiowy
Lewostronne skrzywienie kręgosłupa

Czy przyjmuję jakieś leki: tak
Czy przyjmuję jakieś leki - komentarz
Baclofen
Mydocalm Forte
Diclac

czasem:
Clonozepanum
Tramal
Do tej pory przechodziłem/am jakieś poważniejsze choroby, które mogłyby mieć tutaj znaczenie: nie
Jakie to są dolegliwości:
Nawracające (2-3 razy w tygodniu) bóle mięśni, barku, szyi spowodowane uciskiem krążków w odc. szyjnym:
C4/C5 uwypuklają się ku tyłowi
C5/C6 dehydratacja oraz wyraźna tylna, centralna z przewagą strony prawej wypuklina oraz zmiany zwyrodnieniowo-wytwórcze
C6/C7 tylna wypuklina

Odc. piersiowy:Th3/Th4 umiarkowana tylna wypuklina
Rdzeń kręgowy lekko zwężony, natomiast rezerwa płynowa wokół rdzenia zachowana, o prawidłowym sygnale bez zmian ogniskowych.

Od jak dawna się pojawiają:
Pierwsze dolegliwości z kręgosłupem pojawiły się w marcu, kwiatniu 2014 r. jednak zbagatelizowałam je, ze względu na fakt, że dotyczyły tylko i wyłącznie niemożności wyprostowania kręgosłupa po zmianie pozycji siedzącej na stojącą. W dn. 16-06-2014 zostałam przewiezniona z przychodni do szpitala Wojskowego w Warszawie, karetką ze stwierdzonym (rtg) oraz opinia lekarza lewoskrętem szyi oraz lewostronnym skrzywieniem kręgosłupa. Po czym rozpoczęłam terapię farmakologiczną, miesiąc później rhabilitację u dr. Łyczaka, w Gdańsku - wieloletniego ordynatora oraz specj. neurologa - z efektem, jednak rehabilitacja trwała tylko 6 dni (z racji niemożności pozostania dłużej w Gdańsku), wróciłam do farmakologii, obecnie czekam na kolejny termin rehabilitacji - niestety prywatnie, NFZ zaprasza w maju 2015...
Jak często się pojawiają? Gdzie dokładnie się lokalizują?
Tępy ból towarzyszy mi niemalże codziennie 4-5 dni w tygodniu (nie biorę wówczas żadnych lekarstw opisanych wyżej) ,
przy czym 2-3 razy w tygodniu potrafi się nasilić (przyjmuję wobec tego baclofen, mydocalm forte)

Raz na 3 tygodnie pojawia się silny ból, który uniemożliwia mi np. wstanie z łóżka, fotela, poruszanie szyją, prawą ręką wówczas przyjmuję w kolejności:
1. Baclofen , jeżeli nie pomaga w ciągu 60minut, przyjmuję Mydocalm Forte, jeśli w ciągu 30 minut nie pomoże przyjmuję Clonozepanum - wówczas w ciągu do 20 minut zasypiam na ok 7-12h, efektów ubocznych dla mojego organizmu związanych z przyjmowaniem Clonozepanum jest mnóstwo : otępiałość, nadmierna senność nawet w 3 dni po odstawieniu leku (1 tabletka, nie więcej) i zanim \\\"dojdę do siebie\\\" mijają 3-4 dni, właściwie wyjęte kompletnie z życiorysu.

Niemożliwym jest obejrzenie się za siebie (bez względu na intensywność bólu), czynności wymagające podniesienia ręki prosto, do góry.

Lokalizacja bólu: Barki, szyja, łopatka i okolice międzyłopatkowe, prawa ręka
Jakie mają nasilenie?
Opisałam wyżej
Czy coś je nasila albo coś przynosi ulgę?
Clonozepan przynosi niesamowitą ulgę aczkolwiek działania niepożądane opisałam 2 punkty wyżej.
Jakie badania do tej pory były wykonywane?
RTG
2x Rezonans Magnetyczny
Jakie były wyniki wykonanych badań?
Opiszę w załączonych fotografiach
Jakie było dotychczas leczenie?
Rehabilitacja:
- pole magnetyczne
- laser
- prądy DD
- 3x masaż leczniczy
- krioterapia miejscowa
- zastrzyki domięśniowe
- kinesio tape

- kilkukrotne wizyty na sor kończące się kroplówką - ketonal, pyralgina, dexaven
Jakie leki i z jakiego powodu były stosowane?
clonozepan 1,2 dziennie przez krótki okres ok 2 tyg -
baclofen 2 razy dziennie
mydocalm 2 razy dziennie
ketonal 1,2 dziennie
diclac 3 razy dziennie
Kiedy to było? Jak długo trwało leczenie i czy była jakaś poprawa po leczeniu?
Leczenie farmakologiczne trwało od 16-6-2014 do ok 15-20 - 08-2014 , potem lekarstwa zostały ograniczone do baclofen i mydocalm forte w dniach kiedy ból stawał się silniejszy niż codzienny. Clonozepanum odstawiłam całkowicie (boję się go brać)
Inne uwagi:
jak wyżej
Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 3 lat temu
Posty: 2 agaagnieszka86
24 wrz 2014 - 10:56:38
W dniu wczorajszym tj. 23-09-2014 trafiłam na SOR (ostatni załącznik) i został mi podany dożylnie w formie zastrzyku Dexaven, w trakcie aplikacji leku moje ciało stało się bezwładne z mojego punktu widzenia, a zarazem dostałam drgawek , silny świąd opanował całe moje ciało w szczególności okolice narządów rozrodczych, wnętrza ud, z czoła ciekł mi gorący pot, byłam na granicy omdlenia. Wszystko to trwało ok 1minuty, a wszelkie dolegliwości ustąpiły po ok 6minutach. Przyznam, że w moich dolegliwościach niewiele mi to pomogło, dodatkowo otrzymałam w formie kroplówki pyralginę.

Po ok. 8h w domu zaczęła drętwieć mi ręka w którą otrzymałam zastrzyk, później ową kroplówkę - zaczęło się od palców, przy czym później ręka stała się kompletnie bezwładna.. trwało to o k 4h, po czym położyłam się spać. Rano wszelkie dolegliwości ustały, te związane z drętwą ręka i palcami. Nadal odczuwam tępy ból towarzyszący mi od kilku miesięcy..

Proszę o informację czy taka interakcja jest zupełnie normalna, czy powinnam się zgłosić do lekarza w celu konsultacji.

Proszę o rady i wskazania najlepsze dla mnie.
Z góry dziękuję,

Łączę wyrazy szacunku,
Agnieszka Cyszka Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 3 lat temu
Posty: 2 agaagnieszka86
24 wrz 2014 - 10:58:17
AC Odpowiedz Cytuj
Zarejestrowany: 9 lat temu
Posty: 4040
Dyżurny lekarz medycyny
arturo
24 wrz 2014 - 11:50:37
reakcja po dexavenie, którą opisałaś nie jest normalna, tak się raczej nie dzieje, nigdy się z czxymś takim nie spotkałem, jedyne wyjaśnienie to to że możesz być uczulona na któryś ze składników leku albo jest to pardziej kwestia psychologiczna
niestety na forum nie widać tych załączników, jeżeli chcesz je pokazać to możesz mi przesłać na mail: ArturG512@interia.pl, tylko przypomnij się potem w tym temacie Odpowiedz Cytuj
Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.