Pomóż swojemu sercu

Fat.
Dodano: 13:33 13 grudnia 2016
Aktualizowano: 13:33 13 grudnia 2016
Źródło:

A dokładniej dbaj o nie. Dzięki temu można uniknąć wielu problemów zdrowotnych. I co oczywiste im w lepszym stanie jest serce, tym lepiej dla nas. Bardzo często o nim zapominamy i nie dbamy o nie. Mimo tego, że wszyscy znamy możliwe konsekwencje. Co zrobić, aby ich uniknąć?

Warto przede wszystkim – dość krytycznym okiem – przyjrzeć się temu jak żyjemy na co dzień. Ma to ogromny wpływ na stan serca. Zaczniemy od aktywności fizycznej. Jeśli raczej jej unikamy, to będzie się to musiało zmienić. Regularny ruch ma bardzo pozytywny wpływ na serce. Przede wszystkim zwiększa jego wydajność. Aktywność fizyczna ma wpływ na zmniejszenie poziomu tak zwanego złego cholesterolu, a podniesienie frakcji określanej jako dobra. To powoduje między innymi zmniejszenie obciążenia dla serca.

Aktywność to jedno, ale jeśli chcemy sobie pomóc, to musimy też zadbać o to co jemy. Zasady są dość proste, chociaż nie zawsze będzie je łatwo wprowadzić. Na pewno trzeba ograniczyć ilość tłuszczu pochodzenia zwierzęcego. Zdecydowanie mniej powinno być w naszym jadłospisie węglowodanów prostych. Oczywiście nie musimy z nich całkowicie rezygnować, ale jednak dobrze jest na nie uważać. Słodycze niestety, jeśli chcemy wspomóc serce, musimy ograniczyć. Na pewno warto do menu włączyć ryby (nie za często, ale jest to dobry pomysł). Kolejna sprawa to obecność błonnika w diecie. Ten na pewno się przyda.

Trzeba też zwrócić uwagę na to ile ważymy. To tak naprawdę jest wyznacznikiem do ewentualnej zmiany diety. Nadwaga to problem dla serca. Im jest tych kilogramów więcej, tym gorzej. Na to naprawdę trzeba zwrócić uwagę, jeśli chcemy zadbać o serce. Kolejna sprawa to relaks. Pracujemy za dużo i nie potrafimy odpoczywać. To niestety może mieć przełożenie na nasze serce. Zwłaszcza jeśli do braku odpoczynku, dodamy jeszcze stres. Musimy więc nauczyć się relaksować. Mowa oczywiście o sposobach, które nie szkodzą. Przede wszystkim mają nam pomóc odpocząć. To może być czytanie książki, słuchanie muzyki, czy spacer po lesie. Jeśli mamy poważny problem ze stresem, dobrze będzie skorzystać z pomocy specjalisty.