Owocowa dieta

P9205gcg4D9l6a9UBX37x09JUS79di.jpg


Administrator

Dodano: 10:41 15 kwietnia 2013
Aktualizowano: 10:49 15 kwietnia 2013
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Początek wiosny nie jest może odpowiednim momentem na rozpoczynanie diety owocowej. Ceny na styku zimy i kolejnej pory roku zawsze są najdroższe. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby taką dietę owocową zaplanować już teraz, a zająć się nią w momencie kiedy będzie taniej.

Z drugiej strony, patrząc na to jak długo może trwać taka dieta, wysoka cena owoców to raczej wymówka. Jadłospis skonstruowany „owocowo” możemy jeść jedynie przez parę dni. Najlepiej by nasza dieta ograniczyła się do 72 godzin. Wynika to z kilku czynników. Po pierwsze, to bardzo rygorystyczna dieta. W zasadzie przez te 3 dni zajmujemy się głównie oczyszczaniem organizmu. Chodzi o pozbycie się wszelkich toksyn. Jednocześnie nie możemy przyjmować zbyt dużej ilości składników odżywczych, produktów żywnościowych (a w nich również są toksyny).

Nasza dieta zakłada, ze nie jemy nic poza owocami. Wyłączamy na te trzy dni wszystkie pozostałe produkty żywnościowe. Owoce to przede wszystkim mała ilość kalorii. Z drugiej strony nie możemy zapominać o tym, że mają w sobie sporo cukrów prostych. To przy wyłączeniu innych produktów żywnościowych spowoduje, że jeśli do tej pory jedliśmy nieco więcej niż dozwolona dzienna dawka kalorii, to będziemy co jakiś czas odczuwać głód. Trzeba to jednak przeczekać. Owoce to oczywiście witaminy i to jest dobra informacja. Problem leży w tym, że posiadają one jedynie śladowe ilości pierwiastków. To między innymi z tego powodu nie można jej zbyt długo stosować. Dieta owocowa nie pokrywa naszego zapotrzebowania na składniki odżywcze. Ma nas jedynie oczyszczać. W związku ze składem owoców – jeśli dieta trwała by dłużej niż 3 dni – możemy mieć problem z utrzymaniem odpowiedniego poziomu cukru.

Czy dieta owocowa ma więc jakieś zalety? Wiemy już, że może oczyszczać (wiele zależy od tego jakich owoców użyjemy) – 3 dni diety pozwala również stracić na wadzę. Istotne jest jednak to, abyśmy po jej ukończeniu w odpowiedni sposób „weszli” w normalne jedzenie. Po diecie owocowej posiłki na samym początku powinny być lekkostrawne.