Nie przeciążaj kręgosłupa

Naked beautiful woman is touching her back.
Dodano: 12:25 17 lutego 2014
Aktualizowano: 12:25 17 lutego 2014
Źródło:

Jeśli nie chcesz, aby w przyszłości doskwierał Ci bolący kręgosłup, to musisz jak najszybciej zacząć o niego dbać. Tak naprawdę wystarczy pamiętać o paru prostych zasadach. Jak się zaraz przekonacie, nasz kręgosłup jest „narażony” na wiele czynników, które są niejako „efektem”  codziennego życia.

Musicie zdać sobie sprawę z tego, że kręgosłup w ciągu całego dnia, „zginany” jest nawet kilka tysięcy razy. Ważna jest jednak nie tylko ilość, ale i czas trwania takiego stanu rzeczy. Poddawany jest on wielu przeciążeniom. Dotyczy to nie tylko osób, które są aktywne fizyczne. Takim obciążeniem może być nawet „zwyczajna” nie wymagająca ruchu czynność, jaką jest prowadzenie samochodu. Generalnie rzecz biorąc, przebywanie przez dłuższy czas w jednej pozycji, też może stać się niekomfortowe zarówno dla nas jak i naszego kręgosłupa. Problemem może być również zginanie go – chociażby w wyniku wykonanej pracy – w sposób ciągły, lub gdy jest ono powtarzane w sposób wielokrotny.

Od czego zacząć ochronę kręgosłupa? Przede wszystkim musimy ograniczyć schylanie się. W ciągu dnia robimy to wiele razy. Zakładamy buty, sprzątamy, podnosimy rzeczy z podłogi – wszystko to (i jeszcze więcej) wpływa na nasz kręgosłup. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest… kucanie. Chociaż nie jest to oczywiście idealny sposób. Kolejna sprawa, to sen. Aby zadbać o kręgosłup nocą, musimy przede wszystkim wybrać odpowiedni materac. Powinien być on „średnio twardy”. Kiedy kładziecie się do łóżka (jeśli zasypiacie na plecach), to ugnijcie lekko kolana. Ważne jest też to, jak wstajecie. W żadnym razie nie należy zrywać się w gwałtowny sposób z łóżka. Przeciągajcie się kiedy jeszcze leżycie.

Jeśli Waszą ulubioną formą odpoczynku jest oglądanie telewizji, to zadbajcie o to w jaki sposób siedzicie przed odbiornikiem. Wolicie pozycje leżącą? Postarajcie się, aby była jak najmniej obciążająca dla kręgosłupa. Co oczywiste, ważna jest też to jak chodzimy. Starajcie się być w miarę wyprostowani. Unikajcie też nierównomiernego rozkładania ciężarów, na przykład podczas noszenia zakupów.