Jak szybko i naturalnie oczyścić organizm?

lemon  juice
Dodano: 14:56 10 lipca 2014
Aktualizowano: 15:07 10 lipca 2014
Źródło:

Kiedy potrzebujemy detoksu? Nasz organizm wysyła nam, czasem bardzo widoczne, sygnały. Rozdrażnienie, ogólne zmęczenie, ból głowy i problemy ze snem – to tylko niektóre oznaki tego, że potrzebujemy oczyszczenia, bo mamy w sobie za dużo toksyn. Możemy to zrobić szybko, a przed wszystkim „naturalnie”.

Detoks kojarzy nam się przede wszystkim ze zmianą jadłospisu, ale tak naprawdę to nie jedyny warunek, jeśli chcemy oczyścić organizm. Musimy zadbać o odpowiednią dawkę snu. Czasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo ma on wpływ na nasze samopoczucie i funkcjonowanie organizmu.

Teraz przejdźmy do naszej diety. Musimy się jej przyjrzeć dość krytyczny okiem. Jeśli chcemy oczyścić organizm, to przede wszystkim należy usunąć z jadłospisu: przetworzoną żywność, cukier, białą mąkę i produkty z niej przygotowywane. Istnieje też kilka prostych „tricków”, które pozwolą wspomóc detoks. Jednym z bardziej znanych, jest wypicie codziennie rano szklanki wody z sokiem z cytryny. Koniecznie w jadłospisie muszą znaleźć się produkty takie jak kiwi, grejpfrut i kapusta kiszona. Dzięki nim oczyścimy organizm przywracając równowagę zasadowo – kwasową. Jadłospis powinien być pełny świeżych warzyw. Kiedy chcemy oczyścić organizm, to potrzebna jest nam spora dawka błonnika. Znajdziemy go chociażby w pełnoziarnistym pieczywie, makaronie i kaszach. W czasie stosowania diety odtruwającej, warto „odstawić” mięso. Białka szukać powinniśmy przede wszystkim w warzywach strączkowych. Tak skonstruowane menu musimy utrzymać przez tydzień i to zazwyczaj wystarczy. W czasie detoksu trzeba pić sporo niegazowanej wody mineralnej (około 2 litrów).

Jeśli chcemy oczyścić organizm, to konieczna staje się również aktywność fizyczna. Jeśli do tej pory ograniczała się ona jedynie do krążenia między lodówką, a fotelem ustawionym przed telewizorem, to musi się to zmienić. Nie rzucajmy się jednak od razu na „głęboką wodę”, bo łatwo wtedy o kontuzję. Ważne, aby nasza aktywność fizyczna była regularna. 3 razy w tygodniu w zupełności wystarczy.