Dieta na mroźne dni

cU1pTFxaNKH81B9n9UV2YvITA264U2.jpg


Administrator

Dodano: 09:50 21 września 2011
Aktualizowano: 10:06 21 września 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Co prawda wciąż jeszcze żyjemy latem, ale nie ma się co oszukiwać, że po 31. sierpnia dni stały się coraz krótsze, a i noce zimniejsze. Co prawda do zimy czasu jeszcze niemało, ale kilka chłodniejszych dni zmotywowało mnie do spisania pomysłów diety na mroźne dni.

Oczywistym jest, że nasz organizm ma inne potrzeby na składniki odżywcze, mineralne i kalorie w ciągu lata, a inne kiedy nadchodzą chłodnie dni. Przede wszystkim pierwszą sprawą, która zapewne nie ucieszy tych chcących dbać o linię jest fakt, że dieta w okresie jesieni i zimy powinna mieć dużo więcej kalorii. Organizm w zimne dni musi wytwarzać więcej energii do ogrzewania ciała stąd też taki wymóg. Zresztą zastanówcie się przez chwilę, czy nie zauważyliście, że zimą dużo więcej macie ochotę jeść, a dodatkowo bardziej tłusto? To właśnie wasz organizm krzyczy o dodatkowe kalorie. Można jednak zapewnić je bez podtruwania się ciężkimi potrawami.

Przede wszystkim zapomnijcie o tłustych sosach, białym pieczywie i smażonych potrawach. Udział jogurtów i kefirów w naszym menu musi być zdecydowanie większy. Dość to oryginalne, ale wbrew pozorom ma to logiczne wytłumaczenie. Istnieje takie przeświadczenie, że aby chronić się przed zimowymi przeziębieniami musimy tłusto jeść. Okazuje się jednak, że właśnie wspomniane jogurty doskonale wspierają nasz system odpornościowy.

W okresie zimnych dni bardzo ważne jest odpowiednia ilość witamin dostarczanych wraz z jedzeniem. Najbardziej powinniśmy skupić się na witaminie C, bo ona też odpowiada za wzmocnienie układu odpornościowego. Taka dieta powinna być przeprowadza przez 6 dni. Dla osiągnięcia lepszych efektów można stosować ją z przerwami przez cały okres jesienno-zimowy. I na takim jadłospisie można schudnąć około kilograma w ciągu sześciodniowego cyklu.

Podsumowując dieta na mroźne dni powinna przede wszystkim posiadać produkty, które bogate są w witaminy A, C, D, E i K, oraz kwasy tłuszczowe nienasycone. Pamiętajmy, aby specjalnie dbać o naszą odporność, która jest szczególnie ważna zimą.

Podziel się ze znajomymi