Witaminy niezbędne dla włosów

Fat.
Dodano: 08:06 19 maja 2017
Aktualizowano: 08:06 19 maja 2017
Źródło:

W zasadzie to potrzebuje ich cały organizm. Mają one wpływ na wiele aspektów związanych z jego funkcjonowaniem. Niektóre z nich są bardzo ważne, jak chociażby działanie układu nerwowego. W tym kontekście ich wpływ na stan fryzury wydaje się być jedynie dodatkiem.

To właśnie jednak to nas tutaj najbardziej interesuje. Bez jakich witamin włosy się nie obędą? Na pewno trzeba zwrócić uwagę na grupę B. Pierwszą witaminą, która się zajmiemy jest biotyna. To nic innego jak witamina B7. Niedobór tego składnika jest groźny dla naszego zdrowia. Jest też problemem z perspektywy stanu włosów i skóry. Może dochodzić do przetłuszczania tych pierwszych. Konsekwencją będzie ich wypadanie. Skóra w przypadku przedłużającego się niedoboru biotyny będzie sucha i łuszcząca się. Gdzie szukać tego składnika? Przede wszystkim jest on jajkach, serze, otrębach, drożdżach i rybach. Pewne jego ilości obecne są w niektórych warzywach.

Kolejną witaminą z grupy B na którą należy zwrócić uwagę jest pirodyksyna. To zbiorcza nazwa 6 związków organicznych. Witamina B6 – bo z taką nazwą się spotkacie – odpowiada między innymi za „energetyzowanie” komórek związanych z mieszkami. Składnik ten w pewnym sensie odpowiada też za ich wzrost. Gdzie go szukać? Warto przede wszystkim postawić na produkty zbożowe i warzywa. W tej ostatniej grupie znajduje się marchewka, zielony groszek i kalafior.

To nie wszystkie witaminy z grupy B na które trzeba zwrócić uwagę. Na pewno warto pamiętać o ryboflawinie. Oznaczona jest ona jako B2. Zapewnia syntezę aminokwasów, które wiąże się z komórkami macierzy włosa. Ryboflawina jest obecna między innymi w nabiale, wątróbce i roślinach strączkowych (np. groch).

Oprócz grupy B, włosom „przyda się” witamina A. Jej niedobór może skutkować nadmiernych ich wypadamiem. Uważać jednak trzeba też na zbyt dużą ilość tego składnika w diecie. Witaminę tę znajdziemy przede wszystkim w pomarańczowych warzywach. Pewne jej ilości są obecne w wątróbce. Niedobór witaminy A to również gorszy stan skóry. Może się ona nadmiernie łuszczyć.