Gimnastyka twarzy

U9h3H4a3yQPlGkX43Z5Zp8Ts31uGs9.jpg
Dodano: 14:52 2 lutego 2011
Aktualizowano: 13:15 31 maja 2011
Źródło: Bibliografia: Pez Catherine, Gimnastyka twarzy- naturalna metoda zachowania młodości i urody, KDC, Warszawa 2008

Dość popularne stały się już zdrowe żywienie i ćwiczenia fizyczne. Zapisujemy się na siłownie, do klubów fitness, na kursy tańca, wszystko by zrzucić zbędne kilogramy i zdobyć wymarzoną sylwetkę. Kobiety, nie poprzestają jednak tylko i wyłącznie na zabiegach modelujących ich sylwetkę, ważnym bowiem atutem dojrzałej kobiety jest młodo wyglądająca, lśniąca cera. Jednak każda kobieta, nawet stosująca kremy odżywcze i kuracje przeciwzmarszczkowe, oraz regularnie uczęszczająca do kosmetyczki przegrywa walkę z czasem, który nieubłaganie pozostawia na naszych twarzach swe piętno.

Starszym kobietom pozostaje już tylko pogodzenie się z wyglądem własnej cery, bądź chirurgia estetyczna. Młodsze jednak mogą jeszcze opóźnić procesy starzenia, dbając o kondycję cery nie tylko stosując odpowiednie kremy i zdrowo się odżywiając, lecz również poprzez gimnastykę twarzy. Właśnie tak, gimnastyka twarzy przynosi korzyści każdemu rodzajowi cery. I tak, dobroczynne działanie ćwiczeń na skórę twarzy polega na pobudzeniu krążenia , co przekłada się na jej lepsze nawodnienie, wzrost produkcji kolagenu i elastyny, oraz na ogólne jej wzmocnienie przez poprawienie jędrności. Istotne jest to przede wszystkim u cienkiej i delikatnej cery suchej, tak podatnej na zmiany temperatury i uszkodzenia powierzchownych naczyń krwionośnych. Poprawienie ukrwienia skóry przynosi także korzyści cerze tłustej, bowiem sprzyja ono lepszemu usuwaniu zbyt obficie wydzielanego łoju, poprawa jej jędrności natomiast sprawia, że cera jest zdecydowanie gładsza. W przypadku cery mieszanej, najtrudniejszej w pielęgnacji z uwagi na występowanie miejsc suchych (w okolicach oczu i na policzkach) i tłustych (w okolicach czoła, nosa i brody), gimnastyka mięśni twarzy poprawia nawodnienie suchych partii, oraz sprzyja lepszemu usuwaniu łoju z partii tłustych, jak w przypadku cery tłustej.

Gimnastyka twarzy polega na serii odpowiednio dobranych ćwiczeń, których celem jest poprawa kondycji mięśni twarzy, a co za tym idzie i kondycji całej skóry twarzy. Przez ćwiczenia wybranych partii mięśni modelujemy określone jej części. Wyróżniamy trzy części twarzy: część dolną (żuchwową), część środkową (szczękowo- jarzmowo- nosową), oraz część górną (oczodołowo- czołową). Ćwiczenia mięśni dolnej części modelują brodę, owal twarzy, wyszczuplają policzki, działają na kontur ust uwydatniając wargi, oraz ujędrniają skórę szyi. Ćwiczenia części środkowej modelują policzki, wygładzają worki pod oczami, spłycają „kurze łapki”, bądź pozwalają ich uniknąć, spłycają bruzdy nosowo- wargowe. Ćwicząc natomiast część górną, jesteśmy w stanie optycznie powiększyć sobie oczy, ujędrnić okolice skroni, co daje efekt spłycenia „kurzych łapek”, oraz zapobiec tworzeniu się pionowej bruzdy na czole miedzy brwiami.

1. Przykładowe ćwiczenia dolnych partii mięśni twarzy:
Ćwiczenia wzmacniające i regulujące owal twarzy, pomagające między innymi w pozbyciu się „drugiego podbródka”, korekcji obwisłych policzków i poprawieniu wyglądu warg:
- przykładamy luźno dłoń do brody (dłoń skierowana ku górze, wewnętrzną stroną do szyi, palce zgięte w połowie podpierają całą brodę), otwieramy szeroko usta i jak najmocniej naciskamy brodą na podpierającą ją dłoń;
(podobny efekt daje również silne dociskanie języka do podniebienia);
- otwieramy szeroko usta, a następnie wysuwamy język jak najdalej możemy (żuchwa
powinna przybliżyć się do szyi);
- obniżamy jak najbardziej kąciki ust, modelując je na kształt „podkówki” ;
- z pozycji naturalnie zamkniętych ust obniżamy jak najbardziej dolną wargę, tak by
odsłonić dolne zęby aż do dziąseł;
- jak najsilniej zaciskamy wargi;
- składamy usta jak do pocałunku, maksymalnie napinając mięśnie.

2. Przykładowe ćwiczenia środkowych partii mięśni twarzy:
Są to ćwiczenia podciągające całą twarz ku górze (z wiekiem skóra twarzy traci
jędrność i opada, można ćwiczenia te uznać więc za swego rodzaju naturalny lifting
twarzy), modelujące policzki i rozluźniające powieki:
- uśmiechamy się szeroko, starając się przy tym jak najbardziej unieść kąciki ust (promienny uśmiech, odsłaniający zęby);
- marszczymy nos, unosimy jak najbardziej górną wargę, tak by odsłonić zęby. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia naturalnym odruchem jest mrużenie oczu, czego nie powinniśmy powstrzymywać, jest to również element ćwiczenia;
- szeroki uśmiech bez otwierania ust, dociskamy przy tym wargi do zębów;
- ćwiczenie podobne do powyższego, z tym, że tym razem staramy się podciągnąć kąciki ust maksymalnie ku górze;
- mocno zaciskamy zęby, a przy tym i usta na kilka sekund, po czym rozluźniamy mięśnie.

3. Przykładowe ćwiczenia górnych partii mięśni twarzy:
Ćwiczenia zapobiegające tworzeniu się zmarszczek i bruzd wokół oczu i w okolicach skroni, poprzez wzmocnienie powiek, a także zapobieganie tworzeniu się pionowej bruzdy między brwiami, oraz wygładzające czoło:
- otwieramy oczy jak najszerzej, a następnie kierujemy wzrok ku górze (powinien dać się odczuć delikatny ruch skóry czoła, przesunięcie uszu ku tyłkowi świadczy o nieprawidłowym wykonywaniu ćwiczenia);
- przykładamy opuszek palca powyżej nasady nosa, między brwiami, a następnie ściągamy brwi, maksymalnie je do siebie zbliżając (podtrzymywanie skóry palcem ma na celu uniknięcie tworzenia się „zagniecenia”);
- zamykamy i otwieramy oczy, na początku łagodnie, stopniowo jednak zwiększając siłę ich zaciskania;
- jak najbardziej otwieramy oczy, maksymalnie je wytrzeszczając;
- podciągamy ku górze dolne powieki, mrużąc oczy staramy się jednak jak najmniej poruszać górną powieką;
przykładamy opuszek palca do nasady nosa, a następnie maksymalnie unosimy brwi ku górze;
- staramy się jedynie siłą mięśni przesunąć czoło ku górze.

Powyższe ćwiczenia należy wykonywać około 10 razy, napinając maksymalnie trenowane mięśnie, przesadnie uwypuklając proponowane grymasy. Napięcie mięśni w zależności od ćwiczenia powinno wynosić około 10 sekund, jednak przy niektórych ćwiczeniach jak Państwo się przekonają jest to możliwe tylko przez chwilkę. Jest rzeczą oczywistą, że gimnastyka twarzy, aby przynosiła korzyści musi być wykonywana regularnie, wystarczy 5- 10 minut ćwiczeń dziennie by nasze mięśnie szybko nabrały kondycji, co przełoży się na ogólny wygląd cery, a co za tym idzie i na nasze samopoczucie. Gra jest jednak warta świeczki, ci z Państwa, którzy przekonają się do tej formy pielęgnacji twarzy rychło odkryją, że efekty i korzyści z niej płynące są zupełnie niewspółmierne do tak minimalnego kosztu, jakiego gimnastyka od nas wymaga, czyli jedynie chwilki dziennie i systematyczności.

Podziel się ze znajomymi