Chcesz mieć piękne włosy?

2L17839t8P2RANB96O3hUJBhr8Al6c.jpg


Administrator

Dodano: 09:11 1 września 2011
Aktualizowano: 11:27 7 września 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Chcesz mieć piękne włosy? Przyda Ci się miedź. Istnieją trzy najważniejsze dla naszych włosów pierwiastki. Są to w kolejności żelazo, cynk i miedź. Warto dbać o wszystkie, ale to właśnie od ostatniego zależy w zasadzie przyswajanie tego najważniejszego z pierwiastków, czyli żelaza.

Miedź to pierwiastek z grupy tak zwanych metali przejściowych układu okresowego. Wykorzystuje się go głównie przy produkcji rur, przewodów, a także naczyń. I choć mogłoby się z tego powodu zdawać, że kompletnie nam nie jest potrzebny, to jest to dość istotny składnik naszego organizmu mimo tego, że występuje w nim w śladowych ilościach. Główną zaletą tego pierwiastka jest wspominany wyżej fakt, że pozwala łatwiej przyswajać żelazo. Miedź ma jeszcze jedną dość istotną, z punktu widzenia naszego organizmu, zaletę. Potrafi walczyć z wolnymi rodnikami, a te jak wiadomo są odpowiedzialne między innymi za nowotworowy i starzenie się zarówno skóry, jak i włosów. W przypadku, kiedy dotknie nas niedobór tego składnika możemy być pewni, że prędzej czy później pojawią się niepokojące objawy takie jak: ogólne osłabienie organizmu, arytmię serca. Jeśli taka sytuacja utrzymuje się dłużej, może prowadzić to do anemii i deformacji kości.

Przejdźmy jednak do tematu najbardziej nas tu interesującego, czyli włosów. Niedobór miedzi przede wszystkim powoduje to, że nasze włosy tracą swoją sprężystość i siłę. Wspominałem wcześniej tym, że brak w organizmie miedzi równa się problemom z przyswajaniem żelaza, a to też odbija się na naszej fryzurze. Pamiętajmy o tym, że brak tego ostatniego pierwiastka powoduje łysienie.

Miedź, na szczęście, można w bardzo łatwy sposób dostarczyć do organizmu. Drogi są co najmniej trzy. Jeśli uwielbiacie kuchnie śródziemnomorską to nie musicie się nawet specjalnie starać. Wystarczy jeść dużo owoców morza. Jeśli niespecjalnie przepadacie za taką kuchnią, to poziom miedzi uzupełnicie jedząc zwykłe mięso, bądź wątróbkę. Trzecia droga przeznaczona jest dla tych, którzy z jakiegoś powodu nie przyjmują wyżej wymienionych produktów. Miedź można znaleźć także w warzywach. Warto do swojej diety włączyć kalarepę, pomidory, a także cebulę i szpinak.