Przyczyny skurczów mięśni

5nW6JE8WXs1nt8rD5250009RaOUt48.jpg


Administrator

Dodano: 07:52 27 maja 2011
Aktualizowano: 07:59 27 maja 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur


Nie są one może zbyt męczące, chociaż czasem potrafią dać znać o sobie. Ból przy skurczach mięśniowych trwa zazwyczaj około minuty. Jednak nie warto ich bagatelizować, chociażby z racji przyczyn, którymi mogą być spowodowane. Bo jak się okazuje skurcze mięśni nie są tylko „domeną” osób uprawiających sport.

Mogą one pojawić się u osób które z dużą aktywnością fizyczną w ogóle nie mają do czynienia. Tak na przykład jest u tych, którzy lubią długo siedzieć w pozycji „noga na nogę”. Ucisk który wtedy występuje powoduje to, że do mięśni dopływa dużo mniej krwi przez co nasze mięśnie stają się niedożywione. Skurcz jest pewnego rodzaju obroną mięśnia przed niedoborem składników odżywczych. W wypadku kiedy nas złapie, najlepiej wykonać ćwiczenia rozciągające. Takie problemy mogą również pojawić się w sytuacji, kiedy w całym naszym organizmie występuje niedobór składników mineralnych. Mowa tutaj przede wszystkim o braku odpowiedniej ilości potasu, oraz magnezu. Jeśli pijesz za dużo kawy możesz być pewien, że skurcze dadzą znać o sobie. Najczęściej pojawiają się one w nocy.

Jeśli zbyt długo przebywasz na plaży, lub solarium to również istnieje dużo prawdopodobieństwo, że „dopadną” Cię skurcze mięśni. Warto wtedy nawodnić odpowiednio organizm (najlepszym rozwiązaniem był by napój energetyczny, albo woda z solą). Jednak skurcz może być również objawem, który w porę zauważony uchroni nas przed miażdżycą. Jeśli kurcz nie jest zbyt silny obejmuje biodra i całe nogi, a pojawia się nawet po minimalnym wysiłku fizycznym to może być efekt niedożywienia, oraz niedotlenienia naczyń krwionośnych. Wtedy najlepiej udać się do lekarza, aby temu zaradzić.

Najczęstszą jednak przyczyną bolesnych (szczególnie dla osób z niskim progiem odporności na ból) skurczy jest oczywiście przetrenowanie. Najczęściej pojawia się u tych osób, którym wydaje się, że ćwiczenie raz na tydzień oznacza mniej więcej tyle, że trzeba to robić jak najdłużej, żeby starczyło na następny tydzień. Oczywiście zapominają przed właściwym treningiem rozgrzać mięśnie i stąd potem bolesne skurcze.

Podziel się ze znajomymi