Kulturystyka dla początkujących

HE06RuB6WF789yPCR0PVsvx7Wt0kKo.jpg


Administrator

Dodano: 10:20 14 listopada 2008
Aktualizowano: 14:01 24 stycznia 2012
Źródło:

Wiadomo jest, że najgorzej zacząć. Dotyczy to wszystkich dziedzin życia, w tym treningu kulturystycznego. Artykuł podaje kilka rad dla tych dopiero zaczynających w tym sporcie i opisuje zalety kulturystki.


Reklama w artykułach tematycznych

Powszechne są dwa rodzaje rozpoczynania treningu kulturystycznego, ten łatwy i ten trudny. Od ciebie zależy który wybierzesz i w jaki sposób będziesz trzymał się szczegółowo opracowanemu planu. A to jest równoznaczne z tym, że to od ciebie zależy czy odniesiesz sukces czy nie.

Trudniejszy sposób dochodzenia do sylwetki kulturysty to chodzenie do siłowni i bezsensowne podnoszenie ciężarów, bez należytej wiedzy jak powinno się ich używać. Jednak ten najlepszy sposób to przygotowanie precyzyjnego planu ćwiczeń, zapisanie go w notesie i przestrzeganie każdego dnia.

Nie poddawaj się, chociaż plan treningowy często traktowany jest jak postanowienia noworoczne które robią wszyscy a nikt się ich nie trzyma. Zrób plan i bądź mu wiernym. Jeżeli naprawdę zależy Ci na osiągnięciu pięknie zbudowanego ciała nie ma mowy o żadnych odstępstwach od planu. Zazwyczaj trudno jest nam trzymać się postanowień tylko dlatego, że z reguły są one zbyt ambitne a osiągnięcie celu zbyt odległe i nierealne. Obiecując sobie rzucenie palenia od Nowego Roku zapominamy, że tak naprawdę jest to proces wymagający czasu. I nie ma sensu spodziewać się, że nagle przestaniemy palić papierosy ot tak, z powodu zwykłego postanowienia.

Sytuacja w przypadku kulturystyki jest podobna, potraktuj trening jak zestaw łatwych do osiągnięcia celów. Nie spodziewaj się, że w ciągu miesiąca zamienisz się w Sylwestra Stallone, daj sobie na to przynajmniej około 6 miesięcy. Pamiętaj również, że przy początku ćwiczeń nie będziesz miał energii profesjonalisty czy doświadczonego kulturysty, więc nie powinieneś się zrażać. Pamiętaj, że nie musisz niczego udowadniać tak więc podejdź do sprawy spokojnie i obserwuj stopniowe postępy. Na początku mięśnie odzyskują siłę aby móc się dalej rozwijać i rosnąć, ty po prostu ciesz się lepszym samopoczuciem.

Jeżeli dopiero zaczynasz trening kulturystyczny ćwicz nie więcej niż 2 razy na tydzień. Stopniowo będziesz mógł zwiększyć częstotliwość ćwiczenia. Jednak upewnij się, że masz 2 godziny wolnego czasu po to, żeby wykonywać ćwiczenia dokładnie i bez zbędnego pośpiechu. Rozpocznij od kilku ćwiczeń aerobowych, żeby rozgrzać mięśnie, może to być bieżnia, rowerek. Cokolwiek, byle by podniosło bicie serca do 80% normalnej wydajności. Jeżeli nie chcesz zaczynać od aerobów to wykonaj je po zaplanowanych ćwiczeniach, pozwolą ci spalić zbędny tłuszcz.

Kulturystyka jest świetny sposobem na wyrzeźbienie ciała i idealną metodą na utratę zbędnych warstw tłuszczu. Ćwiczenie z ciężarkami przyspieszy twój metabolizm, uwydatni mięśnie perfekcyjnie rzeźbiąc twoje ciało. I chociaż z pozoru wydaje si to łatwe, nie łudź się, kulturystyka przynosi efekty pod warunkiem, że trzymasz się planu, jesteś zdyscyplinowany i ciężko pracujesz. Jedną z podstawowych rzeczy i umiejętności dobrego kulturysty jest wiedzieć kiedy przestać. Większość ludzi zaczynających przygodę z kulturystyką przesadza i „wyciska: prawie do momentu w którym pada ze zmęczenia. Nie ma nic gorszego niż przetrenowanie i przesada ponieważ można sobie zrobić większą krzywdę niż pożytek. Jak ze wszystkim, na efekty swojej pracy będziesz musiał chwilę poczekać. Postaraj się, żeby twoje ćwiczenia były ciekawe, w innym przypadku zaczniesz omijać treningi albo z nich po prostu zrezygnujesz. Ćwiczenia nie mogą też być zbyt męczące, byś nie czuł się znużony i nie oczekiwał desperacko przerwy.

I ostatnia rzecz o której musisz pamiętać: masa mięśniowa nie zwiększa się w momencie trenowania, mięśnie są zbyt zajęte pracą i wysiłkiem. Rozwijają się podczas dni następujących po treningu tak więc aby osiągnąć maksimum staraj się robić długie przerwy pomiędzy wizytami w siłowni

Podziel się ze znajomymi