Jazda na rolkach

usSYjzP25qu0W20Iax8BmHMU07h69c.jpg
Dodano: 08:46 9 maja 2008
Aktualizowano: 12:40 9 lipca 2012
Źródło:

Aby pozbyć się zbędnych kilogramów, zamień buty na rolki. Są dla Twoich stawów bezpieczniejsze niż jogging, a podczas jazdy spalisz więcej kalorii niż w trakcie biegania. Wystarczą dwie przejażdżki w tygodniu, żeby wyrzeźbić uda i pośladki przed wyjściem na plażę.

Rolki to świetny sposób na uzyskanie pięknej sylwetki w każdym wieku. Na początku największym problemem jest brak stabilności. Wtedy przypomnij sobie pierwsze kroki na lodowisku.

Mimo że rolki mogą sprawiać wrażenie trudnej, wyczynowej dyscypliny, są bezpieczniejsze od joggingu. Na rolkach stawy są bezpieczne, ponieważ cały czas wykonujesz płynne ruchy.

Zacznij jeździć na rolkach jeśli chcesz zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. W godzinę spalisz 800 kalorii, czyli tyle ile podczas 2 godzin intensywnego aerobicu. Rolki to sport wytrzymałościowy, który zmusza płuca i serce do intensywnej pracy. W ten sposób poprawia się kondycja i dotlenienie organizmu. Kiedy mięśnie dostają więcej tlenu usprawnia się przemiana materii. Po 6 tyg. treningu jej tempo może skoczyć aż o 40 %. W trakcie jazdy na rolkach pracują prawie wszystkie mięśnie. Dlatego systematyczna jazda pomoże Ci ujędrnić te strefy Twojego ciała, na których najbardziej lubią się gromadzić niechciane wałeczki.

Dzięki rolkom będziesz mogła pochwalić się nie tylko piękną figurą, ale także cerą. Trening na świeżym powietrzu dotlenia organizm i sprawia, że krew szybciej krąży, dostarczając skórze substancje odżywcze. Oprócz spalania zbędnych kalorii jazda na rolkach to okazja do spotkania ze znajomymi czy rodzinnego weekendu w mieście. W większych aglomeracjach znajdują się miejsca do jeżdżenia. Aby zobaczyć efekty odchudzające, zafunduj sobie dwie 45-minutowe przejażdżki w tygodniu.

Przed przejażdżką na rolkach rozgrzej mięśnie, aby uniknąć kontuzji. Na początek zrób serię przysiadów. Aby szybko złapać równowagę, rozruszaj mięśnie posturalne, krążąc biodrami. Kilka skłonów rozgrzeje mięśnie pleców. Aby zmniejszyć ryzyko kontuzji nadgarstków, spleć dłonie i wykonaj nimi krążenie.

Podziel się ze znajomymi

Loading