A może Nordic Walking?

Couple débutant en marche nordique
Dodano: 08:41 9 listopada 2014
Aktualizowano: 09:58 9 listopada 2014
Źródło:

To forma aktywności fizycznej wymyślona w Finlandii w latach 20 ubiegłego wieku. Na początku był to rodzaj całorocznego treningu przeznaczonego dla narciarzy. Popularność nordic walking zyskał w w latach dziewięćdziesiątych, kiedy pojawiły się pierwsze publikacje na jego temat. Dlaczego warto się nim zainteresować?

Wydawać by się mogło, że to tylko „marsz z kijkami”. To jednak nieprawda. W porównaniu do marszu nordic walking angażuje zdecydowanie więcej partii mięśni. Dodatkowo są one w inny sposób „stymulowane” niż w przypadku tego pierwszego.

Nordic walking w zasadzie nie ma ograniczeń wiekowych. Kto szczególnie powinien się nim zainteresować? Między innymi ci, którzy chcą zadbać o smukłą sylwetkę. Nordic walking może być jedną z form aktywności fizycznej w czasie odchudzania. Jeśli potrzebujemy zrzucić nadmiar kilogramów z powodów zdrowotnych, to również jest rozwiązanie.

To też rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą wzmocnić  poszczególne partie mięśni. Angażuje on między innymi brzuch, grzbiet i ramiona. Nordic walking to także rozwiązanie dla ludzi, którzy mają problemy natury ortopedycznej. To dobry rodzaj aktywności fizycznej, jeśli nie chcemy lub nie możemy zbytnio obciążać stawów. Nordic walking to rozwiązanie dla osób z problemami kardiologicznymi. Taka forma aktywności fizycznej pozwala obniżyć ciśnienie krwi.

Wskazaniem będzie też przedłużający się stres. Nordic walking może pomóc zmniejszyć napięcie w okolicach ramion i barków. Problemu bardzo często występującego przy stresie. Nordic walking polecany jest jako doskonała aktywność dla seniora. To też bezpieczna forma ruchu dla kobiet w ciąży. Kijki w takiej sytuacji stabilizują postawę i odciążają kręgosłup. Nordic walking w końcu, to sposób dla wszystkich tych, którzy chcą urozmaić swoją dotychczasową aktywność fizyczną. Pomaga on między innymi wzmocnić wytrzymałość, koordynację, a także równowagę.