Jedzenie, które pomaga przy stresie

Fat.
Dodano: 13:54 13 grudnia 2016
Aktualizowano: 13:54 13 grudnia 2016
Źródło:

Zjada Cie stres? Czas coś z tym zrobić. Osobom mającym problem z przedłużającym się stresem, zaleca się wprowadzenie pewnych zmian do jadłospisu. Zdrowych zmian.Często  faktycznie „zajadamy” stres, ale wykorzystujemy w tym celu jedzenie, które po pierwsze zdrowe nie jest , a po drugie tak naprawdę nie pomaga.

To należy więc zmienić. Jakie produkty warto wprowadzić do diety? Po pierwsze zielone warzywa. Mowa tu między innymi o szpinaku. Zielone warzywa zawierają kwas foliowy. To składnik istotny z punktu widzenia dopaminy. Reguluje on między innymi nasze emocje, nastrój. Dopamina pomaga radzić sobie ze stresem właśnie.

Do swojej diety dobrze włączyć pierś z indyka. Zawiera aminokwasy, które są istotne dla serotoniny, tzw. hormonu szczęścia. Reguluje on między innymi samopoczucie i zadowolenie z siebie. To przy opisywanym problemie rzecz bardzo istotna. W sytuacjach stresowych przyda się nam ładunek witamin z grupy B. Te można znaleźć między innymi orzechach włoskich i migdałach. Niedobór tych witamin to przy stresie poważny problem. Wymienione produkty zawierają też witaminę E. Jest to antyoksydant, który ważny dla układu odpornościowego. Ten ostatni przy przedłużającym się stresie, będzie dużo gorzej działał.

Owsianka to produkt, który również może być pomocny, przy walce ze stresem. Jest ona źródłem węglowodanów złożonych. Przypisuje się im między innymi wpływanie na poziom serotoniny. Hormonu, który już tutaj w kontekście walki ze stresem się pojawił.

Czy w dzieciństwie, kiedy byliście zdenerwowani, Wasze mamy i babcie nie proponowały ciepłego mleka? To był bardzo dobry pomysł, bo potrafi ono łagodzić niepokój. Wapń, który się w nim znajduje, łagodzi skurcze mięśni. Jogurt, to kolejny produkt, który warto włączyć do diety, jeśli męczymy się ze stresem. Zawiera on tzw. probiotyki. Są one dość istotne z punktu widzenia układu pokarmowego. W przypadku stresu bardzo często pojawiają się problemy żołądkowe. Jogurt pozwoli je złagodzić.