Rzucasz palenie? Zachowaj swoją wagę?


Administrator

Dodano: 08:10 10 października 2011
Aktualizowano: 08:40 10 października 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Każdy palacz, który próbował zerwać z nałogiem wie, że najgorszy w tej sytuacji są dwie sprawy: nerwowość, która wynika z braku nikotyny w organizmie oraz ciągłe zajadanie tego stanu. To z kolei może prowadzić do tego, że w krótkim czasie przytyjemy ponad miarę. Oczywiście można dyskutować, czy to takie złe, skoro jednak pozbędziemy się nałogu. Tylko, że można rzucić palenie i zachować cały czas taką samą wagę.

Jak to zrobić? Wystarczy trzymać się paru zasad. Oczywiście ogromną rolę spełnia tutaj nasza determinacja. Największym problemem przy rzucaniu palenia jest fakt, że już po około tygodniu do 14 dni nasze kubki smakowe – dotąd nieco „przymulone” – zaczynają pracować normalnie, a my przez odczuwamy prawdziwy smak tego co jemy. To między innymi powoduje, że wciąż chcemy jeść. Aby nad tym zapanować, musimy być zdyscyplinowani. Ustalmy sobie 5 niewielkich posiłków dziennie i starajmy się nie podjadać w międzyczasie. Warto mieć przy sobie gumę do żucia, która zastąpi nam papierosa (uważajmy jednak, bo zbyt duża jej ilość może skutkować biegunką).

Nasz organizm w trakcie walki z nałogiem potrzebuje trzech, niezmiernie istotnych witamin: A, E i C. Włączcie również do diety produkty zbożowe pełnoziarniste. Są one bogatym źródłem błonnika, który przyda się w utrzymaniu tej samej wagi. W przypadku rzucania palenia ważne jest detoksykacja organizmu. Musimy pozbyć się wszelkich śladów nikotyny. Dlatego też trzeba pić duże ilości wody mineralnej. Ewentualnie, można wykorzystywać ziołowe herbatki, które również mają działanie oczyszczające.

Jeśli rzucacie palenie, unikajcie jak ognia alkoholu. Po pierwsze są to tak zwane puste kalorie, które potem zajadamy, a przez to tyjemy. Po drugie, w czasie picia nasza wola słabnie i może skończyć się tak, że jednak zapalimy, a więc de facto zwiększa się szansa na powrót do nałogu. Tego byśmy przecież nie chcieli. I ostatnia rada – wcale nie najmniej ważna. Wiadomo, że nawet po kilku latach palenia nasza kondycja słabnie, ale aktywność fizyczna to coś na co powinniśmy postawić przy rzucaniu palenia. Na początku na pewno będzie trudno, ale po pewnym czasie będzie nam dużo łatwiej wbiegać po schodach, zamiast jeździć windą.

Podziel się ze znajomymi