Co powinni jeść mężczyźni?

2rv9cMwXWW9h6YgEE8O238hcGk7Mdf.jpg


Administrator

Dodano: 09:28 2 grudnia 2010
Aktualizowano: 11:26 6 czerwca 2011
Źródło: www.webmd.com

10 produktów które poprawią zdrowie twojego mężczyzny i zapobiegną wielu „męskim” chorobom. Mężczyźni różnią się od kobiet na wiele sposobów, włączając w to ich zapotrzebowania żywieniowe. Tak jak kobiety potrzebują pewnych substancji w trakcie ciąży albo dla ochrony przed rakiem tak mężczyźni potrzebują pewnych substancji odżywczych by zachować masę mięśniową, zapobiec rakowi prostaty, czy obniżyć poziom cholesterolu. Tak więc co powinni jeść mężczyźni?

Wiele produktów żywieniowych uwielbianych przez mężczyzn jest niekorzystne dla ich zdrowia. Jednak odpowiednia ilość ćwiczeń fizycznych i lepsze odżywianie się pozwolą odpędzić ryzyko zachorowania na raka. A poskutkuje to lepszą wydolnością fizyczną, zarówno w pracy jak w sypialni. Produkty dobre na serce zapobiegają również zaburzeniom erekcji – w końcu substancje odżywcze dobre dla serca poprawiają krążenie w całym organizmie.

Substancje ważne dla zachowania odporności i zapobiegania osteoporozie, utracie mięśni i zniszczeniom powodowanym przez czynniki środowiska nie zrobią całej roboty. Do osiągnięcia pożądanych rezultatów potrzebne będzie całościowe podejście – sport i rzucenie palenia papierosów. Im dieta bogatsza w różne substancje odżywcze tym lepiej. A oto 10 najlepszych produktów dla mężczyzn wybranych przez ekspertów:

1. Ostrygi - to, że podnoszą jakość życia erotycznego to nie tylko legenda. Nawet kilka ostryg dziennie dostarczy do organizmu dziennego zapotrzebowania na cynk, niezbędny w wielu procesach np. produkowanie DNA czy naprawa komórek. Badania pokazują, że cynk może chronić komórki przed zniszczeniem prowadzącym do raka prostaty. Te rekomendowane 11 miligramów cynku dziennie dostarczymy jedząc inne skorupiaki, chudą wołowinę, wieprzowinę i warzywa strączkowe.

2. Banany - to znakomite źródło energii, są bogate w potas uspokajający układ nerwowy, rytm serca i ciśnienie krwi. Dieta bogata w potas i magnez (które można znaleźć w bananach) zmniejsza ryzyko udaru.

Jako doskonałe źródło witaminy B6 banany rozwijają układ nerwowy, pomagają formować komórki krwi, zapewnia dobre funkcjonowanie układu nerwowego i biorą udział w spalaniu białek. Tak więc spokojnie jedz jednego banana dziennie, na śniadanie lub przed wysiłkiem fizycznym. Jeżeli nie przepadasz za bananami to pij sok pomarańczowy, mleko, pomidory lub fasolę, są również bogate w potas.

3. Tłuste ryby - żadna lista zdrowych produktów nie byłaby kompletna gdyby zabrakło w niej zdrowych tłuszczy i kwasów tłuszczowych omega-3. Te wielonienasycone tłuszcze są ulubieńcami wszystkich dietetyków, ponieważ zmniejszają ryzyko powstania raka prostaty, poprawiają krążenie i wzmacniają układ odpornościowy. Kwasy tłuszczowe omega-3 mają działanie przeciwzapalne, pomagają zmniejszać poziom trójglicerydów we krwi, zmniejszają bóle u sportowców i przynoszą ulgę w pewnym rodzaju artretyzmu.
Najbogatsze w kwasy tłuszczowe omega-3 są tłuste ryby takie jak łosoś, sardynki, tuńczyk, makrela, śledź, każdy powinien jadać ryby dwa razy w tygodniu. Kwasy omega-3 można znaleźć również w oleju lnianym, orzechach, soi, i na przykład w jajkach. Istnieją inne powody dla których warto jeść ryby – są bogate w witaminę D, której za mało w naszej diecie. Jeżeli zjadamy odpowiednio dużo ryb możemy zapobiec rakowi, cukrzycy typu 2, wysokiemu ciśnieniu krwi i chorobom kości.

4. Brokuły – chociaż wiele warzyw zasługuje na miejsce na liście superproduktów, brokuły są zdecydowanym faworytem. Są bogate w witaminę C, betakaroten, potas i fitosubstancje posiadające właściwości antyrakowe. Pięć porcji odpowiednich warzyw na tydzień pozwoli zapobiec rozwojowi raka pęcherza, typowego dla mężczyzn i kobiet. Jeżeli nie przepadasz za brokułami wybieraj takie warzywa jak kapusta, bok choy, sałatka z krojonych brokułów, kalafior czy brukselka.

5. Orzechy brazylijskie - te wielkie orzechy są bogate w magnez, selen czyli antyoksydanty pozwalające zapobiegać chorobom serca, rakom, chronią zdrowie prostaty. Selen pozwala zmniejszyć poziom złego cholesterolu „LDL“ i zmniejsza ryzyko zakrzepów tętnic. 55 mikrogramów selenu można znaleźć w orzechach brazylijskich, innych orzechach, tuńczyku, indyku i skorupiakach. Ciekawostka: wystarczy tylko jeden orzech brazylijski by dostarczyć do organizmu odpowiedniej ilości selenu.

6. Pełne ziarna - większość mężczyzn dostarcza organizmowi wystarczającej ilości węglowodanów, ale przeważnie są one gorszej jakości. Dieta bogata w pełne ziarna dostarcza błonnika, witamin i minerałów sprzyjających zdrowiu, budujących mięśnie i chroniących przed otyłością. Makaron pełnoziarnisty jest idealny, owsianka i kasza perłowa są bogate w błonnik, witaminę B obniżające poziom złego cholesterolu. Błonnik pojawia się również w jabłkach, gruszkach i fasoli. Stopniowe zwiększanie błonnika w diecie pozwoli zapobiec problemom trawiennym.

7. Tłuszcze roślinne, stanole - to substancje naturalnie występujące w owocach i warzywach, zmniejszają poziom cholesterolu we krwi, dlatego są dodawane przez producentów do takich produktów jak margaryna, jogurt, batoniki czy sok pomarańczowy. Mężczyźni powinni zjadać 2 gramy zdrowych stanoli dziennie, zapobiegną one wchłanianiu cholesterolu w jelitach.

8. Soja – jest bogata w izoflawony chroniące przed rakiem prostaty, zjadanie 25 gramów białka sojowego dziennie może zmniejszyć poziom cholesterolu i zmniejszyć ryzyko zachorowania na serce. Jedz takie produkty jak soja, mleko sojowe, tofu czy ser sojowy.

9. Jagody i wiśnie - fioletowy, czerwony i niebieski kolor tych owoców jest odpowiedzialny za wszystkie ich zdrowotne właściwości. To małe skarby pod względem flawonoidów, posiadają mnóstwo przeciwutleniaczy, witaminę C dlatego upewnij się, że uwzględniasz je w rekomendowanych 5 porcjach owoców dziennie. Jagody i wiśnie pomogą też dłużej cieszyć się sprawnym umysłem. Czarne porzeczki, borówki, maliny, żurawina czy wiśnie poprawiają pracę mózgu i pozwalają zachować sprawność umysłu.

10. Pomarańczowe i czerwone warzywa - witamina C i betakaroten są przeciwutleniaczami pozwalającymi zachować zdrową skórę, zapobiegają też zniszczeniom powodowanym przez słońce. Witamina C uczestniczy w produkcji kolagenu, betakaroten zamienia się w aktywną formę witaminy A, która pozwala naprawiać zniszczenia komórek skóry. Warto zajadać się czerwoną papryką (jedna ma 300% zalecanej dziennej porcji witaminy C), marchewką, dynią i patatami.

Podziel się ze znajomymi