Co na bóle kręgosłupa

7u0ejsTv8lvB8U4j7Yc9SQ30cMV6BB.jpg


Administrator

Dodano: 08:10 25 maja 2011
Aktualizowano: 08:18 25 maja 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Problemy z kręgosłupem to zmora dzisiejszego świata. Skarżą się na nie ludzie starsi, którzy i tak są „predysponowani” do urazów z racji wieloletniego obciążania, czy nawet przeciążania tej części szkieletu. Jednak coraz częściej taka sytuacja dopada ludzi młodych, a to właśnie w ich przypadku łatwiej sobie z nim poradzić.

Przede wszystkim, podstawowym problemem dla naszego kręgosłupa jest brak ruchu i zbyt duże jego obciążenie. Do tego dochodzi nieprawidłowa postawa (najczęściej występujący u dzieci) i siedzący tryb życia (to z kolei problem występujący u ludzi po 30). Ostatnim powodem problemów z kręgosłupem są przyzwyczajenia, które pielęgnujemy przez całe nasze życie. Są to między innymi złe rozkładanie ciężarów które nosimy w rękach, siedzenie przez długi czas w jednej pozycji.

Najlepszym rozwiązaniem jest aktywność fizyczna. Sprawdza się ona zarówno w przypadku leczenia bólów kręgosłupa, jak i w profilaktyce. Oczywiście najczęściej stosowanym sposobem jest gimnastyka korekcyjna. Ma ona poprawiać wady kręgosłupa, których nabawiamy się najczęściej w wieku dziecięcym. Nie jest to jednak jedyna droga ograniczanie bólów związanych z kręgosłupem. Doskonale sprawdza się joga, basen, czy tradycyjny aeorobik. W kwestiach profilaktycznym dbajmy o to, aby w czasie pracy nie przeciążać zbytnio naszego kręgosłupa. Jeśli mamy siedzący tryb, przyjrzyjmy się uważanie wysokości biurka, krzesłu na którym siedzimy. Dość istotne jest również to jak śpimy. Najlepiej, abyśmy wybierali materace, czy łóżka które są twarde.

W przypadku kiedy ból już jednak zaistnieje również nie jesteśmy bezradni. W zasadzie istnieją dwie drogi do pozbycia się problemu. Z jednej strony w aptekach dostępnych jest masa preparatów (w postaci żeli, tabletek) na bóle kręgosłupa. Z drugiej mamy do czynienia z domowymi sposobami. Tutaj prym wiodą dziurawiec, rumianek. Z tej pierwszej rośliny najważniejsze będą dla nas kwiaty. Mniej więcej pół litrowy słoik napełniamy nimi, a potem zalewamy oliwą z oliwek. Po trzech tygodniach mamy gotową miksturę, którą nacieramy bolące miejsca. W przypadku rumianku stosujemy susz, którego 20 łyżeczek dodajmy do 5 litrów wody. Gotujemy, potem wlewamy do wanny. Kąpiel powinna trwać około 15 minut.

Najlepiej jednak o kręgosłup po prostu dbać, tak aby na w podeszłym wieku nie zemścił się na nas. Aby ból nie utrudniał nam życia.