Automasaż ciała i twarzy, czyli zdrowie za darmo

1tU2p941j0767POnI3FL56xn5RiZ3m.jpg
Dodano: 19:27 16 kwietnia 2008
Aktualizowano: 08:30 10 lipca 2012
Źródło: S. Mumford, Masaż. Poradnik zdrowia i urody, Wydawnictwo Skarbnica Wiedzy,

Automasaż ciała lub twarzy nie jest masażem zastępczym, ale jest doskonałym sposobem na zrelaksowanie i ujędrnienie mięśni oraz stawów. Przy braku partnera lub by utrzymać się w formie pomiędzy kolejnymi masażami, automasaż dostarcza łatwego i przyjemnego sposobu pomagania sobie.

Zawsze można znaleźć 5 minut na masaż w czasie dnia i tak często, jak tylko chcemy. Zaletą automasażu jest to, że wiemy dokładnie, jakiego nacisku użyć, a także w jaki sposób rewitalizować i pobudzać swoją własną energię, nawet, jeśli jesteśmy zmęczeni. Szczególne dobrze jako środek zapobiegawczy, gdy czujemy, że stres narasta, oraz ma tę dodatkową korzyść, że mamy natychmiastowe sprzężenie zwrotne. Plecy są, oczywiście, najtrudniejszym obszarem do sięgania, ale niewielką improwizacją można wymasować niemal całe ciało, wyglądając i czując się lepiej w zaledwie kilka minut. Masowanie siebie pasuje dobrze do każdej relaksacji, ćwiczenia lub ćwiczenia piękności i jest wspaniałym sposobem na dobre samopoczucie, zapewniając jednocześnie nie dającej się wymierzyć praktyki masażu. Przeznaczmy czas tylko dla siebie i zgodnie z ogólną zasadą, masujemy od góry do dołu ciała, kończąc ogólnymi ruchami tam, gdzie stoimy. Stymulującymi ruchami pobudzamy i otrzymujemy energię na wysokim poziomie podczas dnia, a relaksującymi, połączonymi z momentami głębokiego spokojnego oddechu, w nocy, żeby rozproszyć stresy dzienne i ułatwić dobry sen. W każdej chwili my także możemy korzystać z mocy własnego dotyku.

Zasady obowiązujące przy automasażu:
- wszystkie techniki stosuje się wzdłuż przebiegu naczyń krwionośnych, zachowując kierunek dosercowy (tzn. głaszczemy, rozcieramy… np. od palców ręki w kierunku stawu łokciowego,czy od stawu ramiennego w stronę mostka, nigdy na odwrót, trzeba pamiętać jeszcze ze gdy przesuniemy już dłoń od palców czy śródręcza w stronę łokcia to odrywamy rękę i powtarzamy ruch kolejny raz ),
- wykonujemy na obnażonej części ciała ,
- mięśnie masowane powinny być rozluźnione ,
- nie może sprawiać nam bólu (w przypadku miogelozy tzn. zakwas),
- pierwszy masaż wykonujemy delikatnie zwiększając siłę przy kolejnych,
- czas – częściowy 10 minut – całkowity 40 minut,
- seria składa się z 10-20 zabiegów (jeden zabieg na dzień), po serii następuje przerwa 10-14 dni,
- zabieg wykonujemy 1,5-2 h po jedzeniu,
- można stosować środki poślizgowe,maści oraz preparaty rozgrzewające.
Masaż możemy wykonywać w pozycji siedzącej lub leżącej, można go wykonywać przed lustrem dla kontroli wykonywanych technik.
Podstawowe techniki w automasażu to : głaskanie – wykonujemy dłoniową strona ręki lub opuszkami palców,wywierając jednakowy,równomierny ucisk,
- rozcieranie – wykonujemy jak głaskanie ale energiczniej z zastosowaniem większej siły nacisku,wykonując okrężne ruchy,
- ugniatanie – unosimy daną grupę mięśni od podstawy i masujemy w kierunku wzdłuż włókien mięśniowych,
- wałkowanie – dłonie płasko i prostopadle do kończyny , ruch w kierunkach przeciwnych do siebie,
- wibracja – przesuwamy dłoń po masowanej części ciała i wprowadzamy w ruch wibracyjny,
- oklepywanie – wykonujemy z umiarkowaną siła ,oklepywanie może być miotełkowe, piąstkowe.

Wszystkie te techniki tzn. rozcieranie, ugniatanie, wałkowanie, wibracja, oklepywanie, zawsze poprzedzamy krótkim głaskaniem , tak samo każdy masaż kończymy głaskaniem.

Podziel się ze znajomymi