Rower treningowy

Dodano: 08:21 30 września 2008
Aktualizowano: 09:59 21 maja 2012
Źródło: www.MediWeb.pl www.fit.pl www.salonfitness.pl

Praktycznie każdy sklep sportowy ma w swej ofercie rower treningowy, a cena tak naprawdę uzależniona jest od zasobności portfela. Używany do ćwiczeń pozwala odzyskanie kondycji, schudnięcie, poprawienie krążenia. Jaki rower treningowy wybrać i jakie są jego zalety?


Rekalma w artykułach tematycznych

Rower treningowy stanowi idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy lubią jazdę na rowerze, a których przeraża zbliżające się zimno. To również doskonały sposób dbania o sylwetkę i zdrowie, która przeznaczona jest praktycznie dla wszystkich. Artykuł prezentuje aspekty związane z przeznaczeniem rowerów treningowych oraz opisuje ich działanie.

Stacjonarny rower treningowy jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pragną zrzucić zbędne kilogramy a tkankę tłuszczową zamienić na mięśnie. Jazdę na rowerze powinny polubić osoby, które mają problemy z nadmiarem kilogramów na biodrach i brzuchu. I chociaż ten przyrząd dla wielu po paru intensywnych treningach, stanowi wieszak na ubrania, warto zastanowić się, czy aby nie należy go lekko odświeżyć i powrócić do ćwiczeń.

Zalety korzystania z roweru treningowego

Zalety korzystania z roweru treningowego są bardzo podobne do pozytywnych aspektów związanych z korzystaniem ze zwykłych rowerów na świeżym powietrzu. Jednostajny ruch, który zapewniamy naszemu organizmowi podczas jazdy powoduje:

• zwiększenie pojemności płuc,
• poprawę pracy serca,
• zwiększenie wydolności organizmu,
• zwiększenie siły mięśni,
• usprawnienie miednicy,
• wzmocnienie nóg i pośladków
• obniżenie ciśnienia krwi;
• obniżenie tętna spoczynkowego i obciążeniowego;
• spalenie tkanki tłuszczowej w celu wytwarzania energii.

Ponadto, jazda na rowerze usprawnia przepływ krwi w nogach, co jest szczególnie istotne dla osób prowadzący siedzący tryb życia bądź pracujących biurze. Te osoby szczególnie powinny przyjrzeć się zaletom rowerów treningowych i przekonać się do zainwestowania w tego typu sprzęt.

Trening na rowerze stacjonarnym jest również zalecany cukrzykom. Osoby cierpiące na to schorzenie, wykonując regularny wysiłek zwiększają wrażliwość na insulinę.

Niewątpliwie główną grupą docelową treningu na rowerach stacjonarnych są osoby z nadwagą, który pragną zrzucić zbędne kilogramy. Zaletą ćwiczenia na rowerze jest fakt, że tkanka tłuszczowa w szybki sposób zostaje spalona w tych miejscach, gdzie najtrudniej się jej pozbyć. Ponadto, jazda na rowerze równocześnie kształtuje w piękny sposób mięśnie i sylwetkę ciała a także wysmukla nogi. W ten sposób pozbywamy się problemu nieładnej skóry bądź innych niedoskonałości związanych szybką redukcja masy ciała. Rower zapewnia nam dwa w jednym – wyszczuplenie i wyrzeźbienie ciała.

Jak dobrze dobrać rower?

Obecnie produkowane rowery treningowe posiadają wiele udogodnień. Nie trzeba więc określać własnej masy ciała ani odmierzać wzrostu, tak jak ma to miejsce podczas kupowania tradycyjnych rowerów. Rowery treningowe posiadają regulacje zarówno wysokości siodełka jak i ustawienia kierownicy. Większość z nich posiada kierownicę wygiętą, dzięki czemu można się podczas treningu pochylić i na niej oprzeć. Zwiększa to wysiłek dla pracy nóg. Ważnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę podczas zakupu roweru treningowego jest regulacja oporu jazdy. Im większy zakres, tym dla nas lepiej. Będziemy mogli wtedy dostosować trening do własnych potrzeb i możliwości a także co pewien etap ćwiczeń zwiększać stosownie opór. Niezależnie od tego, jaki model roweru wybierzemy, musimy pamiętać o prawidłowej postawie ciała:
• proste plecy;
• głowa uniesiona (patrzymy przed siebie)
• praca nóg do wyprostu w kolanie (nie prostujemy nogi zbyt silnie);
• na pedałach oparte śródstopie a nie palce.

Grupy ryzyka

Pomimo, że jazda na rowerze, szczególnie stacjonarnym nie należy do niebezpiecznych, są pewne grupy osób, które powinny zaniechać tego typu intensywnego sportu. Przeciwwskazaniem są zaawansowane choroby stawów i kręgosłupa a także choroby układu krążenia i zaburzenia równowagi. W przypadku bólu kręgosłupa, szczególnie okolicy lędźwiowej można zakupić rower treningowy poziomy. Stabilne siedzenie doskonale chroni i usztywnia te partie, które osoby z problemami kręgosłupa powinny chronić, nie ograniczając ruchu nóg i spalania tkanki tłuszczowej.

Nie zapominajmy o regularnym uzupełnianiu płynów podczas treningu. Najlepsza będzie woda mineralna niegazowana. Pita małymi łykami w dość regularnych odstępach pozwoli na uzupełnienie wydalanych wraz z potem soli mineralnych oraz wzmocni nasze siły do dalszego treningu. Ponadto, pijąc wodę podczas wysiłku zabezpieczamy się przed zakwasami występującymi najczęściej następnego dnia.

Rower treningowy to naprawdę doskonała forma aktywności ruchowej. Szczególnie, jeśli nie możemy poświęcić ćwiczeniom dużo czasu. Wystarczy dwadzieścia minut średniointensywnego treningu dziennie a nasza kondycja znacznie się polepszy. Dołączając do tego jeszcze odpowiednią dietę, szybko zauważymy spadek masy ciała i polepszenie sylwetki.

Podziel się ze znajomymi