Nogi idealne

0x3qS7k0165Ri9v04FdL7FAmQ5tLiz.jpg


Administrator

Dodano: 13:10 28 stycznia 2013
Aktualizowano: 13:20 28 stycznia 2013
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Kto z nas nie chciałby ich mieć? Przy odrobinie wysiłku można się o nie postarać. Niemniej jednak trzeba zaznaczyć, że jeśli ktoś ma na przykład krzywe nogi (od uprawiania sportu za młodych lat), to ich nie wyprostuje – może co najwyżej lekko skorygować.

Najpierw jednak należy przyjrzeć się swoim nogom. Jeśli zauważysz, że pokrywa je warstwa tłuszczu, to znak że czas na ćwiczenia. Co oczywiście nie oznacza, że masz ograniczyć się tylko i wyłącznie do tej części ciała. Z drugiej strony to, że na nogach znajdziecie nadmiar tłuszczu nie oznacza od razu, że macie ogólny problem z nadwagą. Skupmy się więc na tej części ciała, która ma potem wprawiać w osłupienie płeć przeciwną.

Najbardziej chyba klasycznym ćwiczeniem na nogi są przysiady. Ważne, aby przeprowadzane były z obciążeniem. Może to być na przykład sztanga (oczywiście nie potrzebujecie ogromnych ciężarów) założona na plecy. Jednak samym tym ćwiczeniem wszystkiego nie załatwicie i nie zapewni Wam ono szczupłych nóg. Pomóc mogą inne formy aktywności. Przykładem niech będą ćwiczenia w pozycji stojącej. Stoimy w pozycji na baczność. Następnie lekko uginamy kolana, obniżając przy tym pośladki. Następnym elementem tego ćwiczenia jest wyprostowanie nóg aż do pozycji w której będzie stać na palcach. Musimy w niej wytrzymać około 3 sekund i powtarzamy całość ćwiczenia. Proste, prawda?

Kluczem jednak do pięknie wyglądających nóg nie są same ćwiczenia, ale ich regularne wykonywanie. Trzeba mieć świadomość tego, że aby pojawiły się jakiekolwiek widoczne efekty potrzeba kilku tygodni. Istnieje program ćwiczeń na smukłe nogi, w którym imponujące rezultaty widoczne są już po 14 dniach. Tu jednak trzeba zaznaczyć, że to dość męczący zestaw ćwiczeń i nie u każdego po tak krótkim czasie będą widoczne efekty. Cały program trwa dokładnie 8 tygodni.

Myli się jednak ten kto uważa, że samymi ćwiczeniami zapewni się sobie wspaniały wygląd. Niemal do znudzenia można powtarzać to, iż niezmiernie ważne jest również to co ląduje na naszym talerzu. Bez kontroli tego co jemy, może się okazać, iż ćwiczenia niewiele zdziałają a my będziemy się co najwyżej denerwować w związku z brakiem efektów.