Jak wrócić do kondycji po ciąży?

8v71x7029KyUTm7Ur4v6x0947Ov178.jpg


Administrator

Dodano: 19:58 7 grudnia 2012
Aktualizowano: 20:04 7 grudnia 2012
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Teoretycznie pewnie każdej pani zależy na tym, aby szybko powrócić do formy po urodzeniu dziecka. Praktycznie pojawić się może wiele problemów przeszkadzających w tym, chociażby depresja poporodowa albo najzwyklejszy w świecie brak czasu. Jeśli jednak jest chęć i czas, to powinno być dużo łatwiej. Pierwsza zasada brzmi: śpiesz się powoli. Nie ma co na siłę próbować zrzucić nadmiar kilogramów czy wcierać w siebie hektolitry kremów na widoczne rozstępy. Ciało kobiety po okresie ciąży jest osłabione. Pamiętajmy też o tym, że jest ono niejako „zmuszone” do produkowania pokarmu, którym kobieta karmi swoje dziecko. Dlatego na przykład z drastyczną dietą lepiej poczekać. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest w ogóle zrezygnowanie z drakońskiego sposobu odchudzania. Śpieszyć się powoli – można jeść zdrowo i chudnąć.

Ból kręgosłupa, osłabione mięśnie brzucha, to tylko kilka z problemów występujących po ciąży. Powrót do kondycji opiera się na wspomnianej diecie, ale przede wszystkim na ćwiczeniach. I znowu wracamy do świętej zasady – śpiesz się powoli. Nie biegniemy na wyczerpujący trening, tylko lepiej na początek wybrać spacer czy jogę. Ta ostatnia forma aktywności pozwoli wzmocnić mięśnie po okresie ciąży. W pewnym momencie kobieta może zdecydować się na basen. Pływanie ma wiele zalet, wśród których warto wymienić fakt, że nie obciąża dodatkowo kręgosłupa (co po ciąży jest istotną zaletą). Pozwala też w dość szybkim czasie powrócić do smukłej sylwetki. Co ciekawe, można na basen udać się również ze swoim maluchem, bo i na jego rozwój może mieć to dobry wpływ. Niejako oddzielnym tematem jest kwestia wszelkich skórnym mankamentów, które mogą pojawić się już w czasie ciąży (rozstępy chociażby). O tym jednak następnym razem.

Podziel się ze znajomymi