Ćwiczenia na trampolinie

Dodano: 08:31 23 października 2008
Aktualizowano: 13:43 6 marca 2012
Źródło: www.trampoliny.net.pl Samo Zdrowie, czerwiec 2008 nr 6/128

Ćwiczenia na trampolinie mają wiele zalet. Ich wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie każdego człowieka jest zbawienne. Artykuł opisuje zalety ćwiczeń na trampolinie.


Reklama w artykułach tematycznych

Praktycznie każda forma uprawiana sportu, jest dla naszego organizmu bardzo korzystna. Wystarczy wybrać odpowiednie dla siebie zajęcie, które będzie dostarczało dużo przyjemności i satysfakcji. Okazuje się, że coraz więcej osób korzysta z zalet skoków na trampolinie.

Aby poprawić swoją kondycję fizyczną, polepszyć wygląd, zredukować masę ciała a także poprawić sobie w dużej mierze humor, nie trzeb inwestować w drogi sprzęt oraz kupować karnety do siłowni. Wystarczy odrobina kreatywności i zapoznanie się z nowoczesną formą aktywności ruchowej, jaką jest korzystanie z trampoliny. Niedoceniane przez wielu, z pozoru zwykłe skakanie na trampolinie, wpływa korzystnie na każdą sferę naszego organizmu i pozwala utrzymać go w zdecydowanie lepszej formie.

Recepta na zdrowie jest więc prosta. Zamiast bezczynnie siedzieć przed telewizorem, lepiej jest wskoczyć na trampolinę. Ta nowość, przybyła do nas z USA, ale już w Polsce posiada rzeszę zwolenników. Dobra trampolina, składa się z elastycznej batuty rozpiętej na metalowych nóżkach podpartej sprężynami. Jest to materiał bardzo rozciągliwy i szybko powracający do pierwotnej postaci. Dzięki takim podskokom w czasie 45 minut spalimy blisko 800 kalorii. Ponadto, taka forma ćwiczeń bardzo szybko wspomaga i usprawnia mięsień sercowy i poprawia krążenie. To jednak nie jedyne zalety podskoków na trampolinie. W celu utrzymania równowagi podczas dynamicznych podskoków, niezbędna jest silna praca mięśni brzucha, co powoduje ich wzmocnienie i prawidłowe wyrzeźbienie. Utrzymanie odpowiedniej postawy gwarantuje, więc utrzymanie wspomnianej równowagi i efektywniejsze ćwiczenia.

Ćwiczenia praktycznie dla każdego

Taką formę aktywności ruchowej można uprawiać z całą rodziną. Wystarczy do tego celu zakupić po prostu większą trampolinę, która pomieści więcej osób. Ponadto, ten sposób ćwiczeń nie wymaga specjalnego ubioru ani wyposażenia w dodatkowy sprzęt. Wystrzegać się ćwiczeń na trampolinie powinny jedynie osoby, które cierpią na zaburzenia równowagi spowodowane nieprawidłowościami ze strony błędnika.

Jak wybrać dobrą trampolinę?

Kupując trampolinę należy zwrócić się do dobrych sklepów sportowych. Nie warto ryzykować zakupu tańszych produktów w marketach. Mogą one być wykonane z materiału złej jakości a poszczególne elementy konstrukcji mogą zostać źle złożone. Jednym z najważniejszych elementów trampoliny jest rama galwanizowana. To właśnie ona zapewnia sztywną konstrukcję trampoliny. Produkty wysokiej jakości posiadają najczęściej ramy o dużej średnicy i szerokich ściankach. Warto także zwrócić uwagę, z czego rama została wyprodukowana. Najlepszym tworzywem w tym przypadku będzie stal.

Bezpieczeństwo podczas wykonywania podskoków na trampolinie zapewnia krawędź zabezpieczająca. Proporcjonalnie, im większa krawędź, tym większe bezpieczeństwo. Ta część trampoliny powinna być wykonana ze sztywnej gąbki, a ta powinna być szczelnie zamknięta. Uniemożliwi to zwilgotnienie materiału i przedłuży żywotność produktu.

Komfort skoków w dużej mierze zależy od sprężyn. Te, które posiadają wrzecionowaty kształt zapewniają optymalne odbicie. Warto także zwrócić uwagę, jak przymocowane są sprężyny do maty. Zazwyczaj łączenie zapewnione jest przez trójkątne elementy i mocowane za pomocą ośmiu szwów. Im więcej szwów, tym większe bezpieczeństwo. Dobre sprężyny i dobre ich przymocowanie zapewnia zarówno większe bezpieczeństwo jak i większy komfort użytkowania trampoliny. Cały, bowiem ciężar powinien być oparty na sprężynach odciążając tym samym metalowe konstrukcje trampoliny.

W zależności od przeznaczenia trampoliny, można zakupić również dodatkowe siatki, które chronią boki trampoliny. Jest to wskazana forma ochrony, kiedy z trampoliny korzystają dzieci. Siatki stanowią także dobre zabezpieczenie przed zwierzętami.

Trampolina zmienia cały organizm

Zwracając uwagę na powyższe elementy, można w szybki sposób oddzielić sprzęt gorszej jakości od tego, który będzie nam długo służył. Warto przede wszystkim zainwestować we własne bezpieczeństwo. Tylko sprzęt wysokiej jakości może nam to zapewnić. Tak dobrze dobrana do własnych potrzeb trampolina będzie korzystnie wpływała na cały nasz organizm. Systematyczne korzystnie z tej formy aktywności usprawni całe nasze ciało, spali nadmiar tkanki tłuszczowej, oszczędzi stawy i podniesie poziom endorfin niezbędnych do utrzymania dobrego nastroju.

Podziel się ze znajomymi