Ćwiczenia fitness

Dodano: 09:24 13 sierpnia 2008
Aktualizowano: 14:05 2 lipca 2012
Źródło:

Ćwiczenia fitness jak i ćwiczenia siłowe posiadają mnóstwo zalet dla zdrowia i urody każdego człowieka. Oferta klubów fitness jest bogata, można wybrać z niej ćwiczenia odpowiednie dla siebie.

Aerodance

To forma tanecznych zajęć zawierających elementy choreografii, takich tańców jak szase, mambo czy cza cza w połączeniu z ruchami rąk. W tego rodzaju zajęciach stosowane są różne style i rytmy muzyki, co pozwala stworzyć przestrzenny układ choreograficzny. Zajęcia te stosowane są dla spalenia tłuszczu, poprawy kondycji i pamięci ruchowej. To świetna zabawa dla osób kochających taniec i muzykę.

Callanetics

Jest to forma ćwiczeń zapoczątkowaną w Ameryce. Ćwiczenia te podnoszą wydolność organizmu i poprawiają sylwetkę. To program skutecznych ćwiczeń poprawiających nie tylko nasze ciało z zewnątrz ale również od strony zdrowotnej i estetycznej. Callanetics zyskał ogromną aprobatę i zadowolenie wielu kobiet mających styczność z tego rodzaju sportem. Zajęcia te polegają na wykonywaniu dynamicznych czynności powtarzając je wielokrotnie. Wymaga to nie tylko sprawności fizycznej ale również samozaparcia i konsekwencji. Callanetics pochłania jednak dużo czasu, gdyż zajęcia odbywają się codziennie w wymiarze jednogodzinnym. W efekcie godzina ćwiczeń daje nam tyle co kilka godzin gimnastyki klasycznej lub 20 godzin aerobiku.

Cycling

(Aerobik na rowerach), to zajęcia polegające na jeździe na profesjonalnych rowerach pod okiem instruktora przy zastosowaniu różnych pozycji ciała (stojącej i siedzącej), odbywają się one przy dynamicznej muzyce. Zajęcia tego typu przewidziane są dla osób, które chcą poprawić wytrwałość jak i walczących z nadwagą. Podczas jednego treningu można spalić około 800 kcal. Taka forma treningu angażuje głównie mięśnie kończyn dolnych i obręczy miednicznej. Choreografia i rytm zmian pozwala utrzymać odpowiednie obciążenie pozostałych mięśni, co znacznie podnosi skuteczność treningu. Cycling to coś więcej niż tylko zwykłe ćwiczenia, pozwala on kontrolować własny wysiłek, a jednocześnie odczuwać przyjemność i wyzwala motywację do ćwiczeń w grupie.

Joga

Zajmuje się rozwojem fizycznym, psychicznym i duchowym człowieka. Jest pomocna w połączeniu emocji i działań, pozwala osiągnąć równowagę i harmonię. To doskonała metoda nie tylko dla ciała. Buduje piękną sylwetkę, poprawia stan zdrowia, działa uspokajająco i wycisza umysł. Systematyczne ćwiczenia mają działanie profilaktyczne na większość chorób. Dodaje energii i siły dla działań w codziennym życiu. Rozpoczynając praktykę przez miesiąc nowa osoba przydzielona zostaje do grupy początkującej gdzie stawia swoje pierwsze kroki na drodze jogi. Trening taki pozwala nauczyć się podstawowych figur, i zasad bezpiecznej praktyki. Po miesięcznej praktyce następuje zmiana z grupy podstawowej na ogólną, która cieszy się największym powodzeniem. Wykonuje się tu wszystkie podstawowe pozycje. Dla kobiet w czasie menstruacji czy ciąży przewidziane są specjalne grupy tzw. łagodne. Są to spokojne zajęcia zawsze zakończone długim relaksem. Po trzy miesięcznej praktyce możemy przejść na kolejny etap „Vinyasa”. W czasie tych zajęć wykonywane są ćwiczenia polegające na połączeniu prawidłowych pozycji ciała, prawidłowego oddechu w odpowiednie sekwencje tak aby szybko odblokować stawy i oczyścić ciało z toksyn.

Circuit step

Jest treningiem obwodowym o siłowo – wytrzymałościowym charakterze. Poprzedzony rozgrzewką na stepie , pozwala kształtować sylwetkę. Podczas zajęć wykorzystywane są ciężarki, gumy, stepy i materace. Charakter zajęć znacząco podnosi sprawność ogólną. To idealny program dla osób, które lubią mocny trening bez zbędnej choreografii.

Dirty dancing

To zajęcia taneczne prowadzone w różnych stylach, przeznaczone dla osób lubiących taniec, dynamikę, różnorodność kroków i figur tanecznych. Dirty dancing to świetna zabawa połączona z korzystnym wpływem na naszą sylwetkę.

BPU

Nazwa pochodzi od pierwszych liter wyrazów biodra, pośladki, uda. Podczas treningów szczególną uwagę zwraca się na szczególnie kłopotliwe partie mięśni brzucha, pośladków i ud. To praca z pomocą ciężarków i małych hantli. Nie jest wymagana większa sprawność ruchowa. Taki trening pomaga w chudnięciu dolnych części ciała. Wzmacnia je, wysmukla i likwiduje zbędną tkankę tłuszczową. Uczestnicząc w zajęciach możesz:
– podnieść natężenie ruchu
– regenerować siły psychiczne i fizyczne
– zmniejszać stres
– kształtować ciało
– zaspokajać potrzeby
– zapobiegać szeregu chorób i dolegliwości

TBC

(Total Body Conditioning) – to odmiana aerobiku polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała poprzez ćwiczenia wykonywane przy szybkiej muzyce dyskotekowej. Dzięki TBC można zwiększyć wydolność fizyczną i wzmocnić siłę mięśni oraz poprawić koordynację ruchów.

Body Ball

To ćwiczenia z piłką o średnicy 55-65 cm. Podczas nich można przyjmować różne pozycje: siedzieć na piłce, leżeć na niej przodem lub tyłem albo opierać się o nią bokiem. Podczas tego rodzaju ćwiczeń wzmacniają się mięśnie odpowiedzialne za utrzymanie odpowiedniej postawy. Ćwiczenia z piłką rozwijają cały nasz organizm, zajęcia te nie należą do intensywnych, ale przemyślany i dobrze poprowadzony trening daje wiele korzyści.

Pilates

To zestaw ćwiczeń, które wykonywane są na macie. Angażują one nie tylko ciało ale także umysł. Wzmacniają mięśnie, wprowadzają harmonię i napełniają energią, a jednocześnie nie męczą serca. Nie należy wierzyć osobom, które mówią iż ćwiczenia te nie dają efektu zmęczenia, po przebrnięciu przez program dla początkujących Pilaste staje się naprawdę ciężką pracą.

Aktywne 9 miesięcy

Program ćwiczeń przeznaczony dla przyszłych mam. Zajęcia łączą w sobie elementy Pilatesu, Boby ball, Yogi a zakończone są ćwiczeniami oddechowymi. Proponowany trening jest bezpieczny, gdyż został dostosowany do każdego trymetru ciąży. Przeznaczony jest dla już aktywnych przyszłych mam jak również tych, które dopiero chcą rozpocząć ćwiczenia.

Step interwał

Forma zajęć polegająca na łączeniu ćwiczeń siłowych z podstawowymi krokami stepu. Polega on na cyklicznych zmianach form aerobowych oraz ćwiczeń siłowych. Wykorzystuje się do tego gumy, i ciężarki. Trening przy użyciu stepu wykonywane są czynności o charakterze wydolnościowym, kroki są naprzemienne powtarzane z ćwiczeniami wzmacniającymi. W fazie wydolnościowej tempo narastające, w fazie wzmacniania wolne tempo.

Płaski brzuch

To trening wytrzymałościowy ukierunkowany na kształtowanie mięśni brzucha. Stanowi doskonałe uzupełnienie do innych ćwiczeń fitness. Częstotliwość i wielokrotność ćwiczeń umożliwia podnoszenie kondycji osób na różne etapy zaawansowania.

Taniec brzucha – to rodzaj tańca solowego, wykonywanego głównie, ale nie tylko przez kobiety, popularnego na terenie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Najważniejsze cechy tańca brzucha to ruch bioder, brzucha, biustu i ekspresyjne gesty rąk. Charakterystyczny jest drżący ruch bioder wprawiający w ruch także brzuch tancerki. Odpowiednie ruchy mięśni brzucha występują bardzo rzadko i jest ich tylko kilka. Oprócz typowych elementów tańca pojawiają się również elementy tańców folklorystycznych, tańca współczesnego, a nawet baletu.

Podziel się ze znajomymi