Chcę mieć ładne nogi

K03k89Of771I3fZ4d8ooolu37p8E7l.jpg


Administrator

Dodano: 13:48 30 listopada 2012
Aktualizowano: 13:59 30 listopada 2012
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Istnieje spora grupa ludzi twierdzących, że by mieć piękne, smukłe i wysportowane ciało, trzeba regularnie wydawać dziesiątki złotych na siłownię czy zabiegi w gabinetach kosmetycznych. W opozycji do nich, stoi grupa stawiająca na własną motywację, ćwicząca w domu i stawiająca na naturę. Dziś staniemy gdzieś pośrodku szukając najlepszych sposobów na piękne nogi.

Sylwester zbliża się wielkimi krokami. Tej nocy znaczna część pań będzie chciała założyć krótkie sukienki oraz szpilki i wybierze się na bal z zamiarem przetańczenia całej nocy. Jednak by ten wieczór był wyjątkowy i obył się bez nieprzyjemnych skutków, a w zasadzie by był możliwy do zrealizowania trzeba o te nogi odpowiednio zadbać, tak, by w owych szpilkach wyglądać fantastycznie oraz by podołały czekającemu je wysiłkowi.

Różne kobiety – różne nogi, można by rzec, ale niezależnie od tego, czy są one pokryte nieestetyczny cellulitem, czy są chude, ale nieumięśnione, jest kilka rad, kilka sposobów, które sprawdzą się w obu przypadkach, gdyż podstawą działania musi być ruch procentujący wzmocnieniem mięśni. I od tego zacznijmy. By przeciwdziałać odkładaniu się tłuszczu na nogach, należy pobudzać krążenie limfy. Ruch, ruch i jeszcze raz ruch. Odstaw samochód, zacznij jeździć na rowerze, to nic, że jest chłodno, rowerem naprawdę można jeździć przez cały rok.

Zamiast na czterech kółkach, załóż wygodne buty i do pracy udaj się piechotą, a skorzystają na tym nie tylko twoje nogi. Masz w domu rowerek stacjonarny, który służy ci za szafę tudzież dodatkowy wieszak? Odkurz go, zdejmij z niego wszystkie rzeczy i wsiadaj. Mówienie „nie mam na to czasu” jest tylko wymówką. Na rowerku stacjonarnych możesz jeździć oglądając telewizję czy czytając książkę. Nawet nie zauważysz, że ćwiczysz.

By nogi wyglądały naprawdę dobrze, należy regularnie pobudzać ich mięśnie do wysiłku, by były smukłe – ćwiczenia te muszą aktywować wszystkie mięśnie nóg. Zawsze przed konkretnym treningiem wykonaj choćby krótką rozgrzewkę. Pamiętaj też, by rozgrzewka nie ograniczała się do jednej partii ciała. Bardzo dobrą formą rozgrzewki dla nóg jest stretching dynamiczny, bądź po prostu podskoki, pajacyki itd.

Gdy poczujesz się już rozgrzana i gotowa do ćwiczeń, stań wyprostowana. Ćwiczenie pierwsze wykonywać będziemy w trzy strony – do przodu, w bok i do tyłu. Zachowaj proste plecy, napnij brzuch i nie odrywając lewej stopy od podłogi, prawą nogą zrób wykrok. Uginamy kolano z przodu tak, by znalazło się nad stopą (kolano w żadnym z ćwiczeń nie może przekraczać linii palców), noga z tyłu jest ugięta, kolano skierowane do podłogi, pięta do sufitu. Wróć do pozycji wyjściowej. Teraz prawą nogę odstaw daleko do boku. Nie odkręcaj nogi, ugnij kolano, stopa skierowana ma być do przodu, a lewa noga wyprostowana. Spójrz, czy kolano jest wyraźnie nad stopą. Teraz znów wróć do pozycji wyjściowej. Trzecia część tego ćwiczenia do zakrok. Z pozycji wyjściowej odstaw prawą nogę za siebie, nie stawiaj pięty, zejdź do przysiadu najniżej jak będziesz mogła, po czym wróć do pozycji wyjściowej. Całą sekwencję powtórz 4 razy, następnie powtórz wszystko na drugą stronę, czyli nogą pracującą będzie lewa.

Teraz stań w szerokim rozkroku, nogi odkręcone (palce skierowane mocno na zewnątrz) i licząc do dwóch zrób przysiad, i na dwa wstań. Plecy wyprostowane, nie pochylaj się. Powtórz 8 razy. Do ostatniego ćwiczenia będzie potrzebowała krzesła. Stań około 20 cm od niego. Ustaw stopy na szerokość bioder. Zrób przysiad tak, by delikatnie dotknąć pośladkami krzesła, ale nie siadaj na nim. W momencie dotknięcia- wstań. Taki przysiad również powtórz 8 razy. Gdy poczujesz, że możesz więcej, po prostu zwiększ liczbę powtórzeń w każdym ćwiczeniu.

Ćwiczenia, co wydaje się jasne, można uzupełnić odpowiednią pielęgnacją. Jeśli jednak nie masz czasu czy ochoty, albo po prostu nie ufasz zabiegom kosmetycznym spróbuj peelingu kawowego. Jeśli pijesz „fusiastą” kawę to w zasadzie masz prawie gotowy peeling. Takie mocno zaparzone fusy wymieszaj z oliwą, oliwką, albo po prostu żelem pod prysznic i wmasuj w ciało. Skóra dzięki temu będzie gładka i świeża. No i niestety, chcąc mieć piękne nogi należy zmienić nieco swoją dietę – odstawić fast food, słodkie i słone przekąski, a także alkohol i papierosy.

Podziel się ze znajomymi