Zdrowe przekąski dla dzieci

healthy food
Dodano: 14:05 1 sierpnia 2014
Aktualizowano: 09:56 13 sierpnia 2014
Źródło:

Trudno powstrzymać swoje pociechy od podjadania słodyczy. Kiedy już poznają smak batoników, czy chipsów wydaje się to być praktycznie niemożliwe. Warto jednak próbować ograniczyć ten „proceder” , bo może mieć on jak wiadomo negatywny wpływ na zdrowie dziecka. Niekoniecznie trzeba  całkowicie eliminować takie przekąski z diety naszej pociechy, ale dobrze jest je w większości zastąpić takimi, które będą wartościowe z punktu widzenia zawartości pierwiastków i witamin.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby przekonanie dziecko do jedzenia w przerwach między posiłkami na przykład warzyw. Doświadczenie uczy jednak, że jest to bardzo trudne do zrealizowania, zwłaszcza jeśli sami rodzice nie dają dobrego przykładu. Na pewno warto też postarać przekonać dziecko do jedzenia owoców. Można przygotować atrakcyjnie wyglądającą sałatkę z nich. Jest to bardzo proste. Owoce (niech to będzie np. banan, jabłko i kiwi) myjemy, a następnie kroimy w małe kawałki. Kubek śmietany mieszamy z odrobiną cukru (nie za dużo!). Jeśli ma być zdrowo, to tę pierwszą możemy zastąpić naturalnym jogurtem.

Może być on zresztą składnikiem wielu innych zdrowych przekąsek. Za przykład posłuży wydawałoby się „zwykły” jogurt z owocami. Nie kupujmy jednak gotowych produktów, bo zazwyczaj nie mają one zbyt dużo wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Lepiej przygotować je w domu. Musimy tylko kupić jogurt naturalny. Do tego dorzucić kawałki owoców, najlepiej takich, które nasza pociecha lubi. W takim jogurcie można też przemycić pestki dyni, czy ziarna słonecznika. Te ostatnie zawierają między innymi magnez, witaminę E i cynk.

Przekąską, która naszym pociechom może smakować jest twaróg z truskawkami, najlepiej oczywiście świeżymi. Potrzebować będziemy też łyżkę miodu. Dodajemy ją do twarogu i całość ucieramy na gładką masę. Przekładamy do miseczki i dekorujemy ją połówkami truskawek. Taki twaróg z owocami może być też doskonałym pomysłem na zdrowe śniadanie. W takim wypadku na dnie miseczki umieszczamy najpierw płatki owsiane.

Przekąski mogą być serwowane między posiłkami, starajmy się jednak kontrolować ich ilość. Są zdrowe, ale nie chcemy przecież, aby nasza pociecha nie zjadła np. obiadu.