Zmień jadłospis na lato

Spinach and Fruit Salad
Dodano: 14:07 18 czerwca 2014
Aktualizowano: 08:47 23 czerwca 2014
Źródło:

Nasz jadłospis w tym czasie powinien ulec zmianie, zwłaszcza jeśli do tej pory (zimą i wczesną wiosną) jedliśmy tłusto i ciężko. Lato między innymi przez taką, a nie inną pogodę, wymusza na nas pewnego rodzaju menu. Dzięki niemu możemy stracić parę kilogramów, które pojawiły się zimą, a przy okazji zapewnić sobie odpowiednią dawkę witamin i pierwiastków.

Lato to wręcz idealny czas dla wszystkich tych, który chcą podjąć wyzwanie i zacząć zdrowo się odżywiać. Jedynym tak naprawdę problemem może być to, że w związku z urlopami i wyjazdami, pewnemu „rozprężeniu” może ulec rygor w tej kwestii i do głosu dojdą potrawy z grilla, kebaby i innego rodzaju śmieciowe jedzenie, którym lubimy raczyć się na wakacjach. Jeśli jednak uda nam się nad tym zapanować, to już połowa sukcesu.

Lato to świetny czas dla wszystkich tych, którzy uwielbiają świeże warzywa i owoce. To właśnie na nich powinniśmy skupić swoje menu w tym czasie. Oczywiście, zdrowy jadłospis, to zbilansowany jadłospis. Nie można więc zapomnieć o produktach zapewniających nam wszystkie ważne składniki odżywcze. Wybierając jednak np. mięso zdecydujmy się na drób, a nie tłustą wieprzowinę. Warzywa powinny być podstawą jadłospisu, bo są one w czasie lata szeroko dostępne, a przy okazji zapewniają dawkę witamin i pierwiastków. Zawierają one w sobie też pewne ilości wody, a nawadnianie w czasie gorącego lata to bardzo istotna kwestia.

Słodycze w lecie z powodzeniem zastąpimy świeżymi owocami. Można je jeść „prosto z drzewa”, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować sobie z nich np. sałatki. W lecie starajmy się unikać smażenia, czy pieczenia potraw. Po pierwsze, w czasie upałów jest to po prostu męczące. Po drugie, zdecydowanie lepsze dla naszego organizmu będzie gotowanie, np. na parze. Nie obciąża go to tak, jak smażenie potraw, a to też bardzo istotne w czasie upałów.

Pamiętajmy też o dużej ilości płynów. To szczególnie ważne, właśnie w lecie. Najlepiej, aby była to woda niegazowana. Starajmy się unikać słodzonych napojów gazowanych. Rozwiązaniem mogą być soki owocowe, ale tylko te przygotowywane „własnoręcznie”. Sklepowe w większości wypadków są dosładzane, to w czasie upałów  nie pomaga.