Tyj pod kontrolą

96otzsc2CR1Tc4kX69Vud5Zb5g8sTZ.jpg


Administrator

Dodano: 08:34 18 lipca 2012
Aktualizowano: 08:43 18 lipca 2012
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Wbrew pozorom, jedzenie wszystkiego co się nawinie i sporej ilości tłustych potraw wcale Wam nie pomoże, a bardziej zaszkodzi. Jeśli już zdecydujecie się na nabranie wagi, to musicie to zrobić sensownie. Przede wszystkim dieta na przytycie musi być zdrowa. To tak samo jak w momencie gdy zależy nam na odchudzaniu. Dziennie należy jeść 4 do 5 posiłków. Powinny być one spożywane mniej więcej o tych samych porach. Do menu należy włączyć chude mięso oraz ryby. Produkty pełnoziarniste i nabiał (najlepiej by był półtłusty) mogą stać się podstawą śniadań. Warzywa i owoce – zarówno w formie świeżej, jak i suszonej. Natomiast jak już jesteśmy przy nich to należy wspomnieć, że osoby, które starają się przytyć muszą unikać dużych ilości błonnika.

Dobrą informacją jest bez wątpienia fakt, że jeśli chcemy przytyć to dobrym pomysłem będzie jedzenie przekąsek między posiłkami. Oczywiście zapomnijmy o wszelkiego rodzaju tłustych przekąskach czy też słodyczach. Muszą być one zdrowe. Generalnie rzecz biorąc, może w takiej diecie na przytycie, chodzić o to, aby spowolnić metabolizm. Nie jest to jednak regułą.

Istotne wydaje się być to, z jakiego powodu mamy niedowagę. To tak naprawdę może determinować późniejszy jadłospis. Oczywistym jest fakt, że jeśli powodem takiej sytuacji jest jakaś choroba, to to co będziemy jeść, jest zależne przede wszystkim od naszego lekarza czy też dietetyka. To oni powinni nam „ułożyć” jadłospis. Nie warto w takich sytuacjach eksperymentować, bo może się to dla nas i naszego organizmu bardzo źle skończyć. Nie zmienia to jednak faktu, że nie możemy też problemu pozostawić samemu sobie, bo to również jest dla nas niebezpieczne.

Podziel się ze znajomymi