Suplementy czy ćwiczenia?

5Vnom5dHiRbt0wI2jqPo2YvqF07mUM.jpg


Administrator

Dodano: 10:01 14 marca 2012
Aktualizowano: 12:13 4 kwietnia 2014
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Odpowiedź na to pytanie jest w zasadzie bardzo prosta. Jeśli faktycznie postawimy się przed wyborem: suplement diety czy ćwiczenia, to popełnimy bardzo duży błąd. Pytanie tak naprawdę powinno brzmieć jakie preparaty powinniśmy zażywać przy wzmożonej aktywności fizycznej. Warto zdać sobie sprawę, że suplementy diety mają być jedynie uzupełnieniem i to nawet nie ćwiczeń, ale normalnej zdrowej diety. Ich celem jest dostarczanie do organizmu składników, których nam z różnych powodów brakuje, ale i tak ich podstawowym źródłem powinno być jedzenie.

Rodzajów suplementów diety jest obecnie ogromna ilość i każdy z nich ma dostarczać konkretnych składników odżywczych. Dlatego przed zakupem warto zorientować się co znajduje się w każdym z nich, a przy okazji, w jakiej ilości. Co zresztą też nie gwarantuje pełnego sukcesu, bo to odpowiednia aktywność fizyczna to podstawa. Najbardziej popularne suplementy to oczywiście te, które mają zapewnić podstawowe składniki odżywcze (witaminy i pierwiastki takie jak żelazo, cynk i magnez). Są też preparaty, które skupiają się tylko i wyłącznie na jednym z nich. Kolejną – istotną – grupą są suplementy białkowe. Te są szczególnie popularne wśród osób, które uważają, że to właśnie one zapewnią im szybki przyrost masy mięśniowej. Niestety, w tak prosty sposób to nie działa.

Podobnie ma się sytuacja z keratyną, która ze względu na swoje działanie również jest niezmiernie popularna. W organizmie odpowiada ona za siłę, a także szybkości, czyli mówiąc ogólnie: kondycję. Tutaj problem polega na tym, że jeśli postawimy na taką suplementację i przesadzimy z dawką, to może nam grozić uszkodzeniem nerek i wątroby. Generalnie rzecz biorąc jakiekolwiek używanie preparatów tego typu może wiązać się z ryzykiem, dlatego sensowne jest skonsultowanie z lekarzem chęci zakupienia takiego produktu.

Podziel się ze znajomymi