Kobieta a ćwiczenia siłowe

DB81nXcXmgR9K9L4uG7p0DblmWPdaB.jpg


Administrator

Dodano: 10:56 11 kwietnia 2013
Aktualizowano: 11:26 11 kwietnia 2013
Źródło:

Mimo, że trenerzy od lat walczą z niesamowicie popularnym mitem, płeć piękna nadal uparcie broni się przed siłownią, bojąc się, że ćwiczenia te sprawią, iż będą wyglądać jak kulturystki. Przez to, kobieta na siłowni to wciąż niezwykle rzadki widok. Choć trzeba przyznać, że co prawda powoli, ale jednak rośnie grono pań, które dały się przekonać. A co więcej, stały się wielbicielkami ćwiczeń siłowych.

Zacznijmy od brutalnego obalenia wspomnianego wyżej mitu. Kobieta, aby stać się posiadaczką muskularnego ciała, musi się naprawdę mocno postarać. Pamiętajmy, że ciało kobiety i mężczyzny różni się nie tylko tym co oczywiste, ale także całą biochemią, wszystkim tym, co dzieje się wewnątrz organizmu, przede wszystkim gospodarką hormonalną. Dlaczego o tym wspominam? Otóż można skrótowo powiedzieć, że za szybki, charakterystyczny przyrost masy mięśniowej odpowiada testosteron, będący typowo męskim hormonem. Choć oczywiście, w przypadku mężczyzn też przyrost mięśni nie jest taką prostą sprawą. Gdyby tak było, to 90 % mężczyzn wyglądałoby jak kulturyści, a tak przecież nie jest. Kulturyści, aby osiągnąć takie efekty mają inaczej rozłożone treningi, ćwiczą więcej i częściej, a plany treningowe często mają rozłożone nawet na cały rok. Kolejna, ogromna różnica to kaloryczność posiłków. Kulturyści nierzadko spożywają posiłki o kaloryczności nawet 5 – 6 tysięcy kalorii, czyli nawet trzykrotnie więcej niż powinna spożywać aktywna kobieta.

Na pierwszy rzut oka, każdy na siłowni ćwiczy to samo, bo przecież zestaw maszyn jest taki sam. Niby tak, ale… Wyróżnia się trzy główne rodzaje treningów siłowych: trening na przyrost masy mięśniowej, tzw. bodybuilding, drugi – ukierunkowany na poprawę siły mięśni oraz trzeci odpowiedzialny za tak zwaną rzeźbę. Dla kobiet, najbardziej zalecanym jest taki trening, który wysmukli sylwetkę, wzmocni mięśnie, ujędrni ciało, ale także będzie spalał tkankę tłuszczową. Rada od nas. Jeśli jesteś osobą, która dopiero zaczyna swoją przygodę z siłownią, poproś o radę trenera. Niech on ułoży idealny dla Ciebie program treningowy. Będziesz miała dzięki temu pewność, że trening będzie kompletny, ale dopasowany właśnie do Ciebie, Twoich potrzeb, ale także możliwości.

Obecnie, w większych fitness klubach czy siłowniach, można spotkać różnego rodzaju alternatywy do treningu stricte na siłowni. Pierwszym może być trening obwodowy. Polega on na tym, że wykonujesz ćwiczenia w określonej kolejności, przez określony czas (zwykle jest to 30 sekund), lub określoną ilość powtórzeń. Taka forma treningu zalecana jest osobom początkującym, otyłym lub z problemami ze stawami. Istnieją także wyspecjalizowane w treningu siłowym fitness kluby właśnie dla kobiet. Inną nieco formę ćwiczeń siłowych można także znaleźć na salach fitness. Zajęcia Pump (także te ze słowem pump w nazwie), to zajęcia ze sztangami, modelujące całe ciało. Ciężar sztangi dobiera się samemu tak, aby były adekwatne do możliwości ćwiczącego. Dobrym pomysłem są także zajęcia Camp, FitCamp, BootCamp i tym podobne. Najczęściej oparte są na ćwiczeniach funkcjonalnych, często z użyciem wyłącznie ciężaru własnego ciała.

Więcej na temat

Podziel się ze znajomymi