Kilka sposobów na smukłą sylwetkę bez diety

E0YtmwNQlA6yTZ8utxv123Y122ckfI.jpg


Administrator

Dodano: 12:20 23 marca 2011
Aktualizowano: 13:22 21 kwietnia 2011
Źródło: www.webmd.com

Oto 24 sposoby na to jak schudnąć nie przechodząc na dietę

Licz czas swoich posiłków

Ustaw budzik na 20 minut i zamień się w osobę jedzącą powoli. To jeden z najlepszych zwyczajów odchudzania bez skomplikowanych diet. Jedz powoli i delektuj się każdym kęsem dopóki nie zadzwoni budzik. Takie posiłki dają więcej przyjemności i wyzwalają produkcję hormonów szczęścia. Pośpieszne pochłanianie jedzenia blokuje informację, że jesteś najedzona i sprzyja przejadaniu się.

Śpij więcej, waż mniej

Spanie o 1 godzinę dłużej dziennie pozwala zrzucić 7kg rocznie, to wnioski naukowców uniwersytetu w Michigan badających osoby jedzące 2,500 kalorii dziennie. Jeżeli sen zastępuje leniwe czynności jak oglądanie telewizji – i zazwyczaj towarzyszące temu bezmyślne podjadanie, spożycia kaloryczne zmniejsza się o 6%. Oczywiście, efekty różnią się u poszczególnych osób. Wiadomo jednak, że u każdego brak snu zwiększa apetyt i sprawia, że jesteśmy wyjątkowo głodni.

Jedz więcej warzyw

Zamiast jednego warzywa na obiad zaserwuj trzy a zjesz ich więcej zbytnio się nie wysilając. Zjadanie większej ilości warzyw i owoców jest pierwszym krokiem do zjadania mniejszej ilości kalorii. Wysoki poziom błonnika w warzywach sprawia, że czujemy się nasyceni mniejszą ilością kalorii. Gotuj nie dodając tłuszczu, polej sokiem z cytryny i przypraw ziołami zamiast tłustymi sosami.

Jedz zupy a waga sama spadnie

Do swego menu dodaj zupę opartą na bulionie a najesz się mniejszą ilością kalorii. Najlepsze będą zupy typu minestrone, zupy tortilla czy won-ton. Zupy są najlepsze na początku posiłków ponieważ zmniejszają tempo w jakim zjadasz drugie danie i hamują apetyt na bardziej kaloryczne dania. Rozpocznij od bulionu z niską zawartością sodu albo zupą z puszki dodając świeże lub mrożone warzywa i podgotuj na wolnym ogniu. Uważaj na zupy kremy, które mogą być tłuste i kaloryczne.

Wybieraj pełne ziarna

Pełne ziarna takie jak ryż brązowy, jęczmień, owies, gryka czy pełna pszenica, są kluczowym elementem do walki z nadwagą. Pomagają najeść się do syta mniejszą ilością kalorii i poprawiają stan cholesterolu. Pełne ziarna znajdują się teraz w wielu produktach takich jak ciasto na pizzę, muffinki, makaron i chleb.

Wywieś swoje „szczupłe“ ubrania

Wywieś sobie swoją ulubioną sukienkę, spódnicę i wyjątkowo wąskie dżinsy w takim miejscu gdzie będziesz je widzieć każdego dnia. Miej wzrok skierowany na nagrodę. Wybierz jednak takie ubrania, które są tylko trochę za małe, tak by cel osiągnąć w miarę szybko. Potem wyciągnij kolejną sukienka z poprzedniego roku jako następny cel możliwy do osiągnięcia.

Pomiń boczek

Pomiń te 2 plasterki bekonu, które zjadasz na śniadanie albo podczas lunchu. Ten prosty odruch zaoszczędzi Ci około 100 kalorii, które kumulują się i mogą skutkować 5-kilogramowym przyrostem wagi w ciągu roku. Inne dodatki do kanapek mogą dodać smaku z pomocą mniejszej ilości kalorii. Pomyśl o plastrach pomidora, paprykach, grillowanej papryce, musztardzie czy małej ilości sera koziego.

Wybierz lepszą pizzę

Zamiast mięsa na pizzy wybierz warstwę warzyw i zmniejszysz kaloryczność posiłku o 100kcal. Inne triki: wybierz ser light albo nie używaj go w ogóle zamieniając na chrupką posypkę z chleba z oliwą z oliwek.

Pij mądrze: ogranicz cukier

Zamień jeden napój gazowany jaki pijasz na wodę albo napój zawierający 0 kalorii a zjesz o 10 łyżeczek cukru mniej. Dodaj cytrynę, miętę lub truskawki dla aromatu. Naukowcy uważają, że to właśnie picie słodkich napojów zakłóca normalny cykl najadania się. Obserwowali osoby jedzące 450kcal słodyczy dziennie i okazało się, że pochłaniają oni nawet mniej kalorii niż osoby pijące słodkie napoje gazowane, którzy tyli 1.25 kg w ciągu miesiąca.

Pij mądrze: używaj wysokich cienkich szklanek

Używaj cienkich wysokich szklanek zamiast niskich i szerokich a ograniczysz spożycie kalorii bez przechodzenia na dietę. Wypijesz 25-30% mniej soku, wina oraz innego napoju. Jak to działa? Według Briana Wansinka, wizualne wrażenia sprawiają, że albo zjadamy więcej lub mniej. Przeprowadził on testy podczas których osoby wlewały więcej do niskich szklanek, nawet doświadczeni barmani.

Pij mądrze – ogranicz alkohol

Kiedy okazja wymaga od ciebie picia alkoholu pij po każdym drinku jedną szklankę napoju bezalkoholowego i niskokalorycznego napoju takiego jak woda gazowana zamiast pić od razu kolejną porcję alkoholu. Alkohol ma więcej kalorii na gram niż węglowodany czy białka. I oczywiście może sprawić, że zamiast się pilnować zaczniesz podjadać chipsy, orzeszki i inne produkty które normalnie nie znajdują się w twojej diecie.

Pij mądrze: zielona herbata

Picie zielonej herbaty może być dobrą strategią gubienia nadwagi. Niektóre badania sugerują, że przyspiesza spalanie kalorii dzięki działaniu takich substancji jak katechiny. Na końcu, jest to doskonały napój nie dodający ton kalorii.

Ćwicz jogę

Kobiety ćwiczące jogę zazwyczaj ważą mniej niż inne. Czym to jest spowodowane? Osoby ćwiczące jogę mają bardziej „rozumowe“ podejście do jedzenia. Na przykład w restauracjach zjadają tyle, ile wystarczy by najeść się do syta. Ich spokój wewnętrzny czerpany z jogi sprawia, że są świadome swojego ciała co pozwala im się nie przejadać.

Jedz w domu

Jadaj posiłki przygotowywane w domu przynajmniej pięć razy w tygodniu, jest to jeden z najlepszych zwyczajów osób gubiących kilogramy. Brzmi przerażająco? Gotowanie jest łatwiejsze niż myślisz, możesz używać kulinarnych skrótów czyli np. kupować już pokrojone mięso wołowe na fajitę, umytą sałatę czy pokrojone już warzywa, puszkowaną fasolę czy podgotowanego kurczaka.

Złap przerwę w jedzeniu

Większość ludzi ma naturalną przerwę w jedzeniu, kiedy to przerywają jedzenie na kilka minut. Oczekuj tego momentu i przestań wtedy jeść, wyczyść talerz i po prostu porozmawiaj z innymi jedzącymi. To taki cichutki sygnał, że jesteś najedzony a nie napchany. Większość osób nawet go nie zauważa.

Żuj mocną gumę miętową

Żuj gumę miętową bez cukru wtedy kiedy zazwyczaj masz ochotę na przekąskę. Przygotowywanie obiadu po pracy, na przyjęciach, oglądanie telewizji czy surfowanie po Internecie to najczęstszy powód bezmyślnego podjadania. Ostry smak gumy sprawia, że nie masz wielkiej ochoty na jedzenie.

Używaj mniejszych talerzy

Użyj mniejszego talerza a automatycznie zjesz mniej. Okazuje się, że serwujemy dania na coraz większych talerzach. Mniejszy talerz oznacza 100-200 kcal dziennie mniej a to daje od 5-10kg rocznie. Nawet nie zauważymy jeśli pozbawimy się 200 kcal z dziennego spożycia.

Nakładaj odpowiednie porcje jedzenia

Najlepszym nawykiem szczupłych osób jest trzymanie się małych porcji jedzenia przy każdym posiłku, pięć razy w tygodniu. Robią tak osoby zachowujące szczupłą figurę i te, które z łatwością zrzucają nadprogramowe kilogramy. Na początku waż ilość porcji, później automatycznie będziesz nakładać mniej.

Spróbuj reguły 80-20

Amerykanie mają zwyczaj najadania się dopóki nie są napchani, ale np. mieszkańcy Okinawy jedzą dopóki nie są pełni w 80%. Zwyczaj jest wyjątkowo zdrowy, dlatego nakładaj o 20% jedzenia mniej, nie zauważysz większej różnicy a zjesz mniej.

Jedz na swój sposób

Restauracje serwują w większości dania tłuste, oto kilka sposobów na utrzymanie porcji w ryzach:
- podziel się przystawką z przyjacielem
- zamów przystawkę na obiad
- wybierz porcję dla dzieci
- poproś o spakowanie połowy dania na wynos zanim wyląduje na twoim talerzu

Wybieraj czerwony sos

Wybieraj sos marinara zamiast sosu Alfredo. Sosy oparte na pomidorach mają mniej kalorii niż te oparte na śmietanie. Pamiętaj, że rozmiar porcji też się liczy. Odpowiednia porcja sosu powinna być wielkości piłeczki tenisowej.

Częściej jedz mniej mięsa

Jadanie dań wegetariańskich to dobry zwyczaj odchudzający. Wegetarianie ważą o 20% mniej niż mięsożercy. Sposobem na to są warzywa strączkowe – hamburgery z fasoli, zupy z soczewicy to dania bogate w błonnik. Większość ludzi dostarcza organizmowi tylko połowę tej substancji, która syci bez wielkiej ilości kalorii.

Spalaj o 100 kcal więcej

Zgubisz tak 5kg rocznie, wystarczy spalać więcej o 100kcal dziennie. Jak to zrobić?
- idź na 20-minutowy spacer
- sadzenie kwiatków i plewienie to 100kcal mniej
- koś trawę przez 20 minut
- sprzątaj przez około 30 minut dziennie
- biegaj przez około 10 minut

Ciesz się sukcesami

Jeżeli pozbędziesz się jakiegoś złego nawyku np. picia napojów gazowanych lub po prostu przebrniesz przez dzień bez objadania się pogratuluj sobie serdecznie. Zbliżyłaś się do swego celu jakim jest szczupła figura bez szalonych diet. Zadzwoń do znajomej, zrób sobie pedicure, kup nowe ubranie – albo czasami pozwól sobie na kęs sernika.

Podziel się ze znajomymi