Dieta na mocne kości

1fZJFrRlQjUneJY52JzXDjC48I5qdq.jpg


Administrator

Dodano: 07:32 14 czerwca 2011
Aktualizowano: 08:16 14 czerwca 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Aby wzmocnić nasze kości musimy skupić się na paru ważnych dla nich składnikach odżywczych, czyli przede wszystkim na wapniu. Nie jest to jednak jedyny pierwiastek, który potrzebny jest dla mocnych i zdrowych kości. Fosfor to kolejny składnik, który nasza dieta powinna „posiadać”. Co ciekawe przy odpowiednio skonstruowanych jadłospisie możemy tracić nadmiar kilogramów, a przy okazji chronić kości.

Nasza dieta skupia się na pięciu posiłkach w regularnych odstępach czasu. Najważniejsze oczywiście jest śniadanie. Nie powinno być ono jednak zbyt obfite, bo nie o to w tym posiłku chodzi. Ma on być przede wszystkim wysokoenergetyczne i w naszym wypadku oczywiście wzmacniające kości. Skupmy się więc na pieczywie pełnoziarnistym. Dodatkiem mogą być: polędwica, biały ser. Na śniadanie możemy również jeść płatki owsiane z mlekiem. Z tym ostatnim produktem, szczególnie osoby starsze nie powinny przesadzać. Co prawda jest on dobrym źródłem wapnia, ale raczej przeznaczonym dla ludzi młodych. Obiady z kolei nie są jakoś specjalnie obarczone dużymi restrykcjami. Możemy jeść mięso, ale najlepiej skupić się oczywiście na tych mniej tłustym. Do diety powinniśmy włączyć morskie ryby i sporo warzyw.

W przypadku diety wzmacniającej kości możemy sobie w przypadku kolacji pozwolić na jedzenie mięsa, ale tylko i wyłącznie drobiu. Wybór produktów na ten akurat posiłek zależy od tego, czy faktycznie przy okazji dostarczania do naszych kości wapnia chcemy schudnąć. Jeśli tak skupiajmy się raczej na kolacjach lekkich.

Co jeszcze przyda się w diecie na mocne kości? Witaminy D i C, oraz K. Ta pierwsza jest nam szczególnie potrzebna z racji tego, że pomaga przyswajać wapń, a tego składnika w tej diecie będziemy dostarczać do organizmu naprawdę duże ilości.

Podziel się ze znajomymi