Dieta na masę mięśniową

FGFbwJ1mw05XExBU1gdaczt2536r5V.jpg


Administrator

Dodano: 11:47 19 marca 2012
Aktualizowano: 12:12 4 kwietnia 2014
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Przede wszystkim dieta jeśli dużo ćwiczymy, tak aby uzyskać dużą masę mięśniową musi być kaloryczna. Oczywiście nie oznacza to, że mamy zajadać się tłustymi, a przy tym niezdrowymi rzeczami. Można wypełnić dzienne zapotrzebowanie na kalorie, robiąc to zgodnie z podstawowymi zasadami dietetyki. Dieta na masę mięśniową powinna mieścić się między trzema a sześcioma tysiącami kalorii na dobę. Musi więc być pełna energetycznych składników odżywczych. Przede wszystkim potrzebujemy sporej dawki węglowodanów, bo to one mają nam zapewnić potrzebną nam energię do ćwiczeń, która przy chęci uzyskania dużej masy mięśniowej jest niezbędna. Stąd też w naszym jadłospisie muszą znaleźć się węglowodany złożone, które obecne są między innymi w makaronach i kaszach.

Tłuszcz to kolejny składnik zapewniający energię. Tutaj polecane najczęściej jest chude mięso (bo jest zdrowe). Może to być cielęcina, wołowina oraz drób. Niezmiernie istotny jest też sposób przygotowywania tego mięsa. Najlepiej je piec albo ewentualnie grillować. Smażenie z kolei nie jest najlepszym pomysłem. Ostatnim z ważnych składników diety na masę mięśniową jest białko. Można by nawet powiedzieć, że to najważniejszy z nich, bo w końcu to właśnie ono jest podstawowym budulcem mięśni. Oprócz mięsa, które też białko zawiera warto do codziennego menu włączyć wędliny (koniecznie sprawdzajcie jego skład), a także ryby oraz jajka.

Na koniec jeszcze jedna rada. Najważniejsze w przypadku diety na przyrost masy mięśniowej są witaminy z grupy B. Oczywiście należy kontrolować poziom wszystkich, ale to właśnie ta grupa jest nam w przypadku takiej diety najbardziej potrzebna.