Dieta dla trzydziestolatki

MQq13Vu5l29Xn4xK6T3g506rgEjOi6.jpg


Administrator

Dodano: 11:11 2 października 2012
Aktualizowano: 11:16 2 października 2012
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Temat, który został tutaj zaproponowany wymaga jednych pewnych uściśleń. Po pierwsze, mówimy o diecie dla pań, które z pewnych względów przestały dbać o to co i jak jedzą. Przykładowo kobiety, które zajmują się dziećmi lub są czynne zawodowo, a praca zabiera im czas na przygotowanie sobie zdrowych posiłków. W jednym i drugim przypadku często zdrowie posiłków schodzi na dalszy plan, a zastępuje go szybkie jedzenie, zwane też „śmieciowym”. Po 30 roku życia trzeba też pamiętać o pewnej bardzo istotnej zmianie w stosunku do młodszego wieku. W tym czasie spada zapotrzebowanie organizmu na kalorie. Szczególnie w przypadku osób, które z racji obowiązków nie mają chwili na aktywne spędzanie wolnego czasu. Dlatego też należy przewartościować dotychczasowy jadłospis.

Przede wszystkim dieta powinna skupić się na warzywach i owocach. W przypadku jednak niektórych z nich trzeba je wyraźnie ograniczyć. Dobrym przykładem są banany. I jedne i drugie są ważne chociażby z tego powodu, że zawarte w nich witaminy i antyoksydanty pomagają zachować organizm w bardzo dobrej kondycji przez dłuższy czas. Chudy drób i ryby to będzie doskonałe urozmaicenie posiłków. Podobnie rzecz ma się z nabiałem. Jeśli chodzi o węglowodany, to nie powinno być ich za dużo. Idealnie gdy będą pochodzić z produktów tak zwanych nieoczyszczonych, jak na przykład brązowy ryż. Unikać zaś należy tego, co w przypadku praktycznie każdej diety – tłustego mięsa. Dużo lepiej też potrawy piec, niż smażyć, szczególnie na tłuszczu zwierzęcym.

Pewnym wzmocnieniem diety będzie nieco bardziej aktywny tryb życia. Oczywiście w miarę możliwości. Taki jadłospis można stosować przez dłuższy czas, jeśli oczywiście nie zmniejszymy w bardzo radykalny sposób kalorii.

Podziel się ze znajomymi