Dieta dla „jabłka”

Fat.
Dodano: 14:40 26 stycznia 2017
Aktualizowano: 14:40 26 stycznia 2017
Źródło:

To co powinniśmy jeść zależy od wielu czynników, wśród których jednym z najważniejszych jest wpływ żywności na nasze zdrowie. Niektóre produkty są szkodliwe dla wszystkich. Inne z kolei zależnie od pewnych cech indywidualnych, mogą wywołać negatywne skutki w postaci gromadzenia toksyn, lub tycia, albo wcale nie wpływać na stan zdrowia. To jaki powinien być codzienny jadłospis, a także jakie produktów należy unikać, wiąże się z typem sylwetki.

„Jabłko” budzi chyba najbardziej negatywne skojarzenia, chociaż ma swoje zalety. Ten typ sylwetki kojarzony jest z osobą grubą (pękatą), pozbawioną praktycznie masy mięśniowej. Nie do końca jest to zgodne ze stanem fatycznym. Osoby z typem „jabłko” są większe w górnej części ciała (barki, plecy itd.). jeśli pojawia się otyłość, to zazwyczaj brzuszna. Dość ciężko jest ją zlikwidować. Zaletą tego typu sylwetki jest to, że bardzo często osoby z nią, mają długie i szczupłe nogi. Jeśli jednak pojawia się otyłość typu brzusznego nie wygląda to już tak dobrze. Dlatego osoby z typem sylwetki „jabłko” powinny tego unikać. Do zalet zalicza się także kształtne ramiona i często delikatnie dłonie.

Jak uniknąć otyłości brzusznej? Najprościej zrobić to oczywiście przez odpowiednio skonstruowany jadłospis i aktywność fizyczną. Przede wszystkim zwrócić trzeba uwagę na dużą ilość produktów zbożowych codziennym menu. W diecie musi się więc znaleźć razowy chleb, a także płatki owsiane. Można je jeść na śniadanie z dodatkiem owoców i orzechów. Zwłaszcza na te ostatnie trzeba zwrócić uwagę w przypadku sylwetki typu „jabłko”. Są one odpowiedzialne między innymi za poziom cholesterolu i stan serca.

W diecie „jabłka” ważne miejsce  powinny zajmować warzywa. W ciągu dnia musi być to 5 porcji. Szczególną uwagę należy zwrócić na pomidory. Wpływają one m.in. na gospodarkę wodną w organizmie. Osoby z sylwetką typu „jabłko”muszą na nią zwrócić dużą uwagę. W diecie swoje miejsce powinny mieć też tłuszcze roślinne (np. oliwa z oliwek). Osoby z sylwetką typu „jabłko” muszą pić duże ilości wody (nawet do 2 litrów). Zwrócić uwagę powinny też na procesy związane z trawieniem.