Dieta dla „gruszki”

Fat.
Dodano: 14:53 26 stycznia 2017
Aktualizowano: 14:53 26 stycznia 2017
Źródło:

Każdy z nas jest nieco inaczej zbudowany, a co za tym idzie możemy tyć w różny sposób. U jednych z nas będzie się to odbywać na udach, czy pośladkach. Inni tyją np. w pasie. Określa to typ sylwetki jaki posiadamy. Istnieją specjalnie przygotowane jadłospisy, które są przeznaczone dla każdego z nich. 

Typem gruszki określa się sytuacje w której górna część ciała jest wąska, a biodra i uda szersze. Ten typ występuje głównie u kobiet. Uznaje się go nawet za najbardziej klasyczną sylwetkę w niektórych częściach świata (np. w większości Europy Zachodniej). W tym typie dodatkowe kilogramy pojawiają sie właśnie w okolicach bioder, ud i pośladków.

W jaki sposób skonstruować jadłospis dla typu „gruszka”? Osoby z taką sylwetką mają bardzo często problem z gromadzeniem się w organizmie w nadmiarze toksyn. Z tego powodu powinny uważać na wszelkiego rodzaju produkty wysoko przetworzone. Z diety w miarę możliwości muszą zniknąć również konserwanty. Ten ostatni warunek będzie bardzo trudny do spełnienia, zważywszy na to, że są one obecne praktycznie w większości produktów żywnościowych.

Jadłospis w przypadku sylwetki typu gruszka powinien zawierać żywność bogatą w białko. Można jeść różnego rodzaju kasze, mięso, a także tłuste ryby. Posiłki można urozmaicać również chudym twarogiem, a także wszelakimi warzywami. Co ważne, powinny być one gotowane na parze, lub ewentualnie pieczone. Przy sylwetce typu „gruszka” bardzo często pojawiają się problemy ze stawami. Warto więc wzmocnić swój układ kostny. Z tego powodu w codziennym jadłospisie musi znaleźć się wapń. Oprócz wspomnianego już chudego twarogu, można do diety wprowadzić np. soję. Ważna w przypadku problemów ze stawami będzie też witamina C. Jej szukać należy przede wszystkim w warzywach (np. papryka) i owocach (czarna porzeczka, cytrusy).

Osoby z sylwetką typu gruszka powinny unikać białego pieczywa, sosów z torebki, wędzonych produktów, a także bananów. Niewskazany jest również alkohol. Należy z kolei pić niegazowaną wodę mineralną. Unikać należy podjadania między posiłkami.