Chrom w odchudzaniu

N6os7wd83nt52qjhi8chnBkF74EN9k.jpg


Administrator

Dodano: 09:41 5 maja 2011
Aktualizowano: 09:49 5 maja 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Chrom w odchudzaniu. „Jeśli chcemy schudnąć to musimy dostarczać do organizmu chrom”. To twierdzenie jest chyba jednym z najbardziej kontrowersyjnych tez dotyczących problemu odchudzania. Bo w sumie z jednej strony może on zostać w przy pozbywaniu się nadmiaru kilogramów wykorzystany, jednak trzeba pamiętać o paru zasadach, aby nie skończyło się to dla nas źle.

Na czym więc polega działanie chromu w procesie odchudzania?
Według zwolenników stosowania chromu w diecie pomaga on w „krytycznych” sytuacjach kiedy to trzymamy się rygorystycznych przepisów danej diety, ale mamy ochotę na małe odstępstwo od normy, czyli podjadanie. Jeśli będziemy dostarczać chrom do naszego organizmu, wtedy to uczucie po prostu się nie pojawi. Zawiłe? Niekoniecznie. Pierwiastek ten po prostu hamuje proces łaknienia, jednocześnie działając na przemianę materii. Jego odpowiednia ilość potrafi również ustabilizować gospodarkę energetyczną naszego organizmu, wzmacnia również działanie insuliny. Najwięcej chromu znajdziemy w pełnoziarnistych produktach zbożowych, mięso i sery.

No dobrze, ale gdzie te kontrowersje? Przede wszystkim tak naprawdę nie udowodniono, że akurat ten makroelement zapewni nam szczupłą sylwetkę. Jego skuteczność jest określana na podstawie pewnych właściwości chemicznych tego pierwiastka. Dlatego też przyjmujemy go na własne ryzyko. Istnieje też problem z zatrzymywaniem łaknienia, bo czyni się to poprzez wpływ na ośrodek w mózgu, który za ten stan odpowiada. To zawsze obarczone jest ryzykiem.

Dodatkowo problemy tak naprawdę zaczynają się kiedy widząc pierwsze pozytywne skutki stosowania preparatu z chromem zapomnimy się przyjmując dziennie duże jego ilości. Bo przedawkowany chrom może powodować zaburzenia tolerancji glukozy, zmniejszyć odporność na infekcje. Powoduje to, że czujemy się bardzo zmęczeni, a dodatkowo wciąż chce nam się pić. Co ciekawe ten odchudzający pierwiastek przyjmowany w zbyt dużych ilościach może spowodować nadwagę, a także zwiększone ryzyko na wystąpienie miażdżycy. Zmniejsza też przyswajalność najważniejszego pierwiastka w naszym organizmie, czyli żelaza.

Podziel się ze znajomymi

Loading