Żywieniowe „tricki” dla Twoich mięśni

Sport and healthy life-style collage
Dodano: 14:36 22 października 2013
Aktualizowano: 14:36 22 października 2013
Źródło:

Spoglądasz na siebie krytycznie w lustrze? Myślisz, że przydałoby się trochę więcej mięśni, tak aby Twoja sylwetka wzbudzała podziw i zazdrość innych? Czas na zmiany w diecie i trening. Bez wylanych hektolitrów potu, opisane żywieniowe „tricki” wiele Wam nie dadzą.

Załóżmy jednak, że już budujecie swoje mięśnie. Na efekty Waszej aktywności fizycznej może i ma wpływ to co jecie. Wystarczy wprowadzić kilka zmian w menu, aby „wspomóc” ćwiczenia. Zacznijmy od tego co jeść przed treningiem. Koniecznie powinien to być posiłek składający się z tak zwanych węglowodanów złożonych, które będą przez nasz organizm przyswajane przez dłuższy czas. Dzięki temu podczas treningu spalicie więcej tkanki tłuszczowej. Przy okazji zwiększacie też wydajność organizmu podczas aktywności fizycznej. Możecie ćwiczyć również dłużej.

Trening powoduje, że z organizmu ucieka woda. Efektem tego z kolei jest to, że tracimy energię i spada nasza wytrzymałość na wysiłek. Pamiętajcie więc o tym, aby pić wodę. Przed wysiłkiem jedną szklankę. W czasie treningu i po nim, również przyjmijcie taką ilość. Jeśli przy okazji budowy mięśni, chcecie pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, to dobrym pomysłem jest… jedzenie grejpfrutów. Z jednej strony, owoc ten wpływa w sposób pozytywny na nasz układ pokarmowy. Grejpfrut ma też niski indeks glikemiczny, a to dość istotne z punktu widzenia utrzymania prawidłowej wagi.

Kolejnym trickiem, który na pierwszy rzut oka wydaje się być nieco dziwny, jest picie soku wiśniowego. W tym wypadku chodzi jednak nie o samą masę mięśniową i trening, a dolegliwość, która może nas dopaść po aktywności fizycznej. Mowa tutaj o zakwasach. Flawonidy znajdujące się w wiśniach mają działanie przeciwutleniające i to właśnie ma nam pomagać. Na koniec coś dla zwolenników porannej kawy. Według naukowców, picie tego napoju przed treningiem prowadzi do sytuacji, że w czasie aktywności fizycznej będziemy wydajniej spalać tkankę tłuszczową. Dodatkowo kawa to oczywiście kofeina, a więc energia, którą możecie spożytkować na zwiększenie intensywności ćwiczeń.

Podziel się ze znajomymi