Skurcze mięśni łydek

Sport injury - Man running clutching calf muscle
Dodano: 12:43 17 września 2013
Aktualizowano: 12:43 17 września 2013
Źródło:

Nie są w żadnym wypadku groźne dla naszego zdrowia. Wciąż nie do końca znamy ich przyczynę, stąd też ciężko jest nam się na nie przygotować. Wiemy natomiast, że atakują podstępnie i w nocy.

 

Skurcze mięśni łydek, bo o nich mowa, to problem przede wszystkim bardzo bolesny. Pojawiają się one w nocy, więc najczęściej w dość brutalny sposób wybudzają nas ze snu. Nikt nie lubi być w ten sposób „wyrywany” z objęć Morfeusza. Dodatkowo ma to jeszcze jedną wadę. Nagłe wybudzenie ze snu powoduje bardzo często nieskoordynowane działania (wszak w zasadzie jeszcze „śpimy”). W ten sposób bardziej sobie szkodzimy i wzmacniamy jeszcze ból w okolicach łydek, który jest najbardziej charakterystycznym objawem opisywanego problemu.

 

Co jest przyczyną skurczu mięśni łydek? Jak zasygnalizowałem we wstępie nie do końca wiadomo. Z jednej strony wskazuje się na to, że powodem takich ataków są niedobory pierwiastków. Najczęściej winą obarczane są magnez, potas, a także wapń. Można więc profilaktycznie zadbać o to, aby w naszej diecie znalazły się produkty spożywcze zawierające właśnie te pierwiastki. Przyczyną skurczu mięśni łydek mają być także niedobory płynów w organizmie. To jednak nie jedyne powody takiego problemu. Skurcze mięśni łydek mogą przytrafiać się również osobom zdrowych i nie mającym niedoboru wspomnianych pierwiastków.

 

Co zrobić kiedy zaatakuje nas skurcze? Przede wszystkim, spokojnie starać się rozmasować miejsce gdzie się on pojawił. Najlepiej robić to sukcesywnie od góry do dołu nogi Postarajmy się też rękoma wyprostować nogę w której pojawił się skurcz. Co zrobić aby uniknąć „nocnego budzenia”? Przede wszystkim trzeba zadbać o odpowiednie rozciągniecie ciała. Kładziemy się przy ścianie (tak zwane leżenie podparte). Taka pozycja powoduje, że dochodzi do napięcia mięśni łydek. I o to nam właśnie chodzi. Takie ćwiczenie, aby dało nam efekty, powinno być wykonywane co najmniej 3 tygodnie ( po kilka razy dziennie).

Podziel się ze znajomymi