Dieta przy niedoczynności tarczycy

69j2dQ4pE3Ze9dZRLVHd388PW7OXF6.jpg


Administrator

Dodano: 13:55 4 czerwca 2012
Aktualizowano: 14:06 4 czerwca 2012
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Przede wszystkim, problemem jest to, że niedoczynność tarczycy to niewyregulowana przemiana materii. A ta z kolei źle znosi wszelkie posiłki, w których znajdują się duże ilości węglowodanów, czyli ustalmy – większości dań typowo polskiej kuchni. Jednak nie tylko, i tutaj pewnie Was zaskoczę, ale sporo tego składnika ma jadłospis… wegetariański. Spowolniona przemiana materii nie lubi również słodyczy, ale również produktów mlecznych (szczególnie tych którzy są dosładzane).

Generalnie rzecz biorąc prawidłowo opracowana dieta przy niedoczynności tarczycy musi przyśpieszyć metabolizm. To jednak nie jedyna jej cecha. Musi także wyrównywać poziom składników, które przy problemach z tarczycą się pojawiają. Przy niedoczynności polecana jest dieta, która jest bogata w białko. Węglowodanów całkowicie wyeliminować się nie da. Należy skupić się jednak na tych o niskim indeksie glikemicznym. Warzywa i owoce też powinny się znaleźć w menu, ale w rozsądnych ilościach. Zresztą liczba kalorii w przypadku osób z niedoczynnością tarczycy to niezmiernie ważna sprawa. Nie jest tak, że dieta ma sztywne ramy jeśli chodzi o kalorie. Powinny być one uzależnione od naszej codziennej aktywności.

Wspomniane białka pozwalają przyśpieszyć nieco metabolizm. Węglowodany tylko i wyłącznie takie, które „rozkładają” się wolno, bo niedoczynności tarczycy bardzo często towarzyszy problemom z szybkim przyswajaniem tego składnika. Błonnik to kolejny, istotny element diety osoby z niedoczynnością tarczycy. On również pozwala regulować przemianę materii i zapewnia mniej więcej prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Nie zapominajcie o tłuszczach: oliwa z oliwek będzie najlepszym rozwiązaniem. Tran z kolei pozwala pobudzić do działania wątrobę, co też bardzo istotne, jeśli macie niedoczynność tarczycy.