Jaka dieta w czasie ciąży?

xpD927O2g67c0L90A169y49q33dLyA.jpg


Administrator

Dodano: 08:42 17 maja 2011
Aktualizowano: 09:00 17 maja 2011
Źródło: Autor: Paweł Mazur

Zacznijmy od rzeczy oczywistej, aczkolwiek często zapominanej. W żadnym wypadku przez te 9 miesięcy panie nie powinny sięgać po alkohol. Nie jest prawdą, że sporadyczne picie kobiecie nie zaszkodzi, bo już nawet małe ilości znacznie zwiększają ryzyko poronienia. Oczywistym jest również, że ciąża to najlepszy czas na rzucenie papierosów. Nadmiar słodyczy również nie jest wskazany, chociażby z tego powodu, że powoduje on przyrost wagi, który objawia się po urodzeniu dziecka otyłością i problemem ze zrzuceniem wagi.

Kobieta w czasie ciąży powinni unikać tłuszczy zwierzęcych, a za to w diecie winny się znaleźć te pochodzenia roślinnego, gdyż wpływają one na prawidłowy rozwój płodu. Najlepiej sprawdzi się olej słonecznikowy, czy sojowy. Jeśli któraś z pań nie lubi mleka, to niestety na te 9 miesięcy będzie się musiała do niego przekonać. Jest ono źródłem pełnowartościowego białka, wapnia, oraz witamin B2 i B12, a te również potrzebne są rozwijającemu się dziecku. Oczywiście w diecie przyda się również mięso, a ostatnie badania skłaniają się także ku wprowadzeniu do jadłospisu ryb, gdyż zawierają one dużo kwasów Omega 3.

W pierwszych trzech miesiącach panie powinny unikać potraw smażonych, o charakterystycznym i intensywnym zapachu. Skupiać się raczej na posiłkach lekkostrawnych, mogą to być na przykład sałatki z warzyw i owoców. Dobrym pomysłem jest również picie dużych ilości soków owocowych. Najlepsze będą pomarańczowe. Kwas foliowy jest również bardzo istotnym elementem takiej „ciążowej” diety. Jednak to jak i kiedy go przyjmować to już powinna być decyzja lekarza.

Z jadłospisu niestety dla niektórych, trzeba wyeliminować sól, również produkty, które mogą doprowadzić do wzdęć, a na zgagę która często się pojawia dobrym pomysłem może być ograniczenie owoców, a aby zminimalizować jej przyczyny można jeść migdały.

Podziel się ze znajomymi